ارسال به دیگران پرینت

پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا

بهتری راه برای مقابله با بیماری کرونا | نباید زمان را تلف کنیم

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: هر بیمار کووید۱۹ برای درمان در بیمارستان مابین ۳۰ تا ۴۰میلیون تومان هزینه دارد ولی می‌توان با استفاده از واکسیناسیون و همچنین استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی تا قبل از درگیری به این بیماری جان افراد را نجات داد و جلوی هزینه‌های بیشتر را بگیریم.

بهتری راه برای مقابله با بیماری کرونا  |  نباید زمان را تلف کنیم

بهرام عین اللهی امروز پس از حضور و بازدید از مرکز واکسیناسیون مستقر در مجتمع خوابگاهی گلستان، بخش دیالیز و بخش پیوند اعضا و آی سی یو بیمارستان امام رضا (ع)، مجتمع خوابگاهی تلاش و دیدار با امام جمعه تبریز، در جلسه هیات رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز حضور یافت و از خادمان حوزه سلامت قدردانی کرد.

 وزیر بهداشت در سخنان خود با اولویت قرار دادن حوزه بهداشت نسبت به درمان افزود: امروز بحث مهمی که باید آن را جدی و مقدم در نظر بگیریم بحث پیشگیری و مقابله با بیماری از طریق حوزه بهداشت است امروزه در تمام دنیا آنهایی که موفق بوده اند همین راه را در پیش گرفته اند و ما هم جهت پیوستن به کشورهای موفق باید همین مسیر را ادامه دهیم و بحث پزشک خانواده، نظام ارجاع از شاخص های مهم این فرایند هست که باید به آن توجه و مشکلات پیش رو را بصورت ریشه ای حل کنیم.

 وی خاطرنشان کرد: هر بیمار کووید۱۹ برای درمان در بیمارستان مابین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه دارد ولی می توان با استفاده از واکسیناسیون و همچنین استفاده از ماسک و پروتکل های بهداشتی تا قبل از درگیری به این بیماری جان افراد را نجات داد و جلوی هزینه های بیشتر را بگیریم.

 عین اللهی افزود: در بیماریهای غیرواگیر ما دچار مشکلات زیادی هستیم و مدام در این مورد هزینه های اضافی به وجود می آید یعنی بجای تعویض دریچه قلب ما باید از مبتلا شدن به بیماریهای قلبی جلوگیری کنیم.

 وزیربهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به مصرف دو برابری دارو در کشور نسبت به متوسط مصرف جهانی اشاره و از آن انتقاد کرد و گفت: رسالت سیستم بهداشت و درمان کاملا مشخص است و ما نباید اجازه بدهیم این حوزه با سیاست درگیر شود. 

 عین اللهی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز یکی از دانشگاههای پیشرو کشور است و توانسته اساتید و دانشمندان بزرگی را تربیت کند و ما هم قول همکاری لازم را جهت پیشبرد اهداف آنها می دهیم. مردم استان آذربایجان شرقی مردمی پرکار، بی ادعا هستند و از روحیه ولایت پذیری برخوردارند.

 وزیر بهداشت شرایط کرونایی فعلی کشور را شرایط پر فراز و نشیب عنوان کرد و افزود: همه ما با تلاش و مشارکت همدیگر باید بیش از گذشته و خیلی محکم وارد صحنه شده و جلوی ضررها را بگیریم و در این خصوص باید از تمام ظرفیتها و نیروها بهره ببریم.

 وی از تامین واکسن به مقدار لازم برای واکسیناسیون خبر داد و گفت: از همین حالا شما برنامه ریزی های لازم را برای افزایش واکسیناسیون انجام بدهید و تامین واکسن را به عنوان قولی از طرف ما مد نظر داشته باشید. ۶ هفته بعد از این تاریخ، زمان طلایی برای واکسیناسیون است حتی یک ثانیه هم نباید زمان را تلف کنیم و باید بصورت ضربتی بحث واکسیناسیون را به جلو ببریم.

 

منبع : اقتصاد آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      ایشان یکی از مسئولین این وضعیت هستن چون مخالف واردات واکسن بودن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه