ارسال به دیگران پرینت

رتبه تامل برانگیز جانباختگان روزانه کرونای ایران در جهان

در روز 10 شهریور 1400 میزان کل ابتلادر ایران از مرز 5 میلیون نفر عبور کرده و رکوردهای بی سابقه ای را به ثبت رساند. در همین رابطه تعداد بیماران بدحال کرونایی به دومین رکورد خود رسیده و تعداد بیماران فعال بالاترین رتبه را در میان کشورهای آسیایی به ثبت رسانده است.

رتبه تامل برانگیز جانباختگان روزانه کرونای ایران در جهان

ابتلا به بیماری کرونا در کشور در موج پنجم کرونا به طوری بود که رتبه ایران را در میان آمارهای روزانه جهان و قاره آسیا ارتقا داد.

اکنون روند متغیرهای نگران کننده بیماری کرونا در داخل ایران نشان می دهد باوجود کاهش جزئی در آمارهای وخیم کرونایی در روزهای پایانی دهه اول شهریور ماه اما باز هم در محدوده خطرناکی به نسبت روزهای گذشته کرونازده کشور قرار داریم.

عبور مجموع ابتلا به کرونا از مرز 5 میلیون نفر

شمار مبتلایان روزانه به بیماری کرونا در روز 10 شهریور ماه برابر با 33 هزار و 170 نفر بوده که در مقایسه با روز قبل 6 در صد افزایش پیدا کرده است.

مجموع آمار ابتلا به این بیماری درایران نشان می دهد در 562 روز سپری شده از شیوع این ویروس در کشور تا به حال 5 میلیون و 25 هزار و 233 نفر به این بیماری مبتلا شده اند. این میزان تا به امروز در میان رتبه کشورهای جهان از حیث کل ابتلا در رتبه دهم قرار گرفته است.

محاسبات انجام شده در این بخش نشان می دهد به طور میانگین در 18 ماه گذشته، روزانه 8 هزار و 925 نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

 
 

کرونا

دومین رکورد بیماران بدحال کرونا در کشور

از میان مبتلایان در روز جاری، 4 هزار و 357 نفر در بیمارستان ها بستری شده اند. در بخش بیماران بدحال کرونایی در ایران نیزاین آمار در سطح 7 هزار و 860 نفر به ثبت رسید که دومین رکورد در میان روزهای کرونازده کشور به حساب می آید.

مجموع آمارهای بستری روزانه و بیماران بدحال در این روز نشان می‌دهد در مقایسه با روزهای قبل در ایران وضعیت کرونایی کشور وخیم تر شده و در مقایسه با آمارهای جهانی در سطح خطرناکی قرار دارد.

باتوجه به تاخیر آمارهای اعلام شده از سوی مراکز جهانی در سایت روزانه وبسایت داده های کرونا مشاهده می شود، ایران در روز 9 شهریور رتبه چهارم این متغیر را در جهان داشته است.

در همین رابطه کشورهای آمریکا، هند و برزیل رتبه های اول تا سوم در این شاخص را به ثبت رسانده اند.

کرونا

رتبه نخست بیماران تحت درمان کرونایی ایران در آسیا

کسر مجموع بهبودی ها و مرگ ومیر در کشور از کل مبتلایان روزانه بیان کننده تعداد بیماران تحت درمان یا همان بیماران فعال کرونایی (active case) است. به عبارت دیگر این رقم بیانگر تعداد بیمارانی است که در حال حاضر یا در بیمارستانها بستری هستنند و یا در خانه مشغول مداوای خویش هستند. افزایش این متغیر نشان از روند نیاز به دارو و درمان در ایران می باشد.

 
 

این رقم در روزهای اخیر درکشور روندی صعودی داشته و اکنون در بالاترین میزان خود در کل تقویم کرونایی قرار گرفته است.

محاسبات نشان می‌دهد سطح این رقم در روزجاری برابر با 679 هزار و 525 نفر بوده و نسبت به روز قبل 0.17 درصد افزایش پیدا کرده است.

رتبه بندی آمار بیماران تحت درمان کرونایی در جهان مشاهده می شود ایران از این حیث در روز 9 شهریور ماه در جایگاه سوم جهان قرار داشته است. دو کشور آمریکا و بریتانیا نیز رتبه های اول و دوم را در این شاخص اختیار کرده اند.

این در حالی است که ایران در این شاخص در قاره پهناور آسیا رتبه اول را دارا بوده و کشورهای هند و اندونزی و ... رتبه های بعدی را دارا می باشند.

 
 

کرونا

رتبه تامل برانگیز جانباختگان روزانه کرونای ایران در جهان

شمار جانباختگان روزانه کرونا در ایران در روز 10 شهریور ماه برابر با 599 نفر به ثبت رسید. این رقم در روز پیش برابر با 643 نفر بوده وبرای یازدهمین روز در تقویم کرونایی ایران بالاتر از مرز 600 نفر به ثبت رسیده بود.

مقایسه این آمار با فوتی های روزانه کرونا درکشور های جهان در روز 9 شهریور ماه نشان می دهد ایران در میان کشورهای دنیا در زمینه فوتی روزانه رتبه چهارم را دارا بوده و کشورهای آمریکا، برزیل و روسیه رتبه های اول تا سوم را داشته اند.

کرونا

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه