ارسال به دیگران پرینت

واکسیناسیون در دوران بارداری / کرونا ویروس / ویروس / ماسک زدن /دوران بارداری /داروها برای درمان کووید

توصیه مهم به زنان باردار درباره واکسن کرونا

رییس انجمن باروری آمریکا ASRM در کنگره بین المللی پزشکی تولید مثل رویان، گفت: استفاده از واکسن کرونا برای همه زنان به خصوص کسانی که باردار هستند یا قصد باردار شدن دارند، توصیه می شود. چندین مطالعه نشان داده‌ است واکسن هیچ اثر منفی بر قدرت باروری در آینده نیز نخواهد داشت.

توصیه مهم به زنان باردار درباره واکسن کرونا

پژوهشگاه رویان، پرفسور هیو تیلور روز چهارشنبه در سخنرانی مجازی خود در بیست و دومین کنگره بین المللی پزشکی تولید مثل رویان، در خصوص تازه های کرونا ویروس افزود: در حال حاضر تقریبا ۲۰۷ میلیون مورد کووید در سراسر جهان ثبت شده است و تاکنون بیش از چهار میلیون نفر جان خود را در اثر این بیماری از دست داده‌اند.

رییس بخش زنان دانشگاه علوم پزشکی ییل، آمریکا ادامه داد: این بزرگترین بحران سلامتی در طول زندگی ماست که نقش مهمی هم در همه جنبه‌های زندگی دارد.

وی تصریح کرد: به ‌طور طبیعی نقش این ویروس در تولید ‌مثل و باروری نگرانی مهمی برای نظام سلامت محسوب می‌شود.

پرفسور تیلور ادامه داد: ویروس SARS-CoV۲ عضوی از خانواده بزرگ ویروس کرونا است که نگرانی‌های بهداشتی قابل توجهی را ایجاد کرده و از راه هوا منتقل می‌شود و مسیر تنفسی محل اصلی جذب آن است. بنابراین، استراتژی‌هایی از قبیل فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک زدن و اجتناب از فضاهای بسته داخلی در کاهش انتقال این بیماری بسیار موثر است.

رییس انجمن باروری آمریکا ASRM تاکید کرد: نگرانی‌های مربوط به باروری مانعی برای درمان بهینه زنان جوان تلقی می‌شود. تاکنون داده‌ای مبنی براینکه این ویروس گامت‌ها را آلوده می‌کند، ثبت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: زنانی که در دوران بارداری به عفونت کووید مبتلا می‌شوند، در معرض خطر بیشتری هستند.

این عضو دانشگاه علوم پزشکی ییل آمریکا گفت: این افراد بیشتر از زنان غیر باردار هم سن خود نیاز به مراقبت دارند. آنها بیش از سایرین نیاز به بستری شدن و تهویه مکانیکی دارند و احتمال مرگ در آنها بالاتر است.

پرفسور تیلور یادآور شد: استفاده از برخی داروها برای درمان کووید نیز در دوران بارداری به دلیل نگرانی از اثرات مضر یا ناشناخته روی جنین، محدود می‌شود.

رییس انجمن باروری آمریکا تصریح کرد: استفاده از واکسن برای همه زنان، به خصوص کسانی که باردار هستند یا قصد باردار شدن دارند، توصیه می شود. شواهد واکسیناسیون نشان داده که واکسیناسیون در دوران بارداری بی‌خطر است.

وی در پایان اظهار داشت: چندین مطالعه به طور مشابه نشان داده‌اند واکسن هیچ اثر منفی بر قدرت باروری در آینده نیز نخواهد داشت.

این عضو دانشگاه علوم پزشکی ییل آمریکا تاکید کرد: راه‌حل بلندمدت این بیماری همه‌گیر، واکسیناسیون است و بدون در نظر گرفتن وضعیت بارداری باید به همه زنان واکسن ارائه شود.

بیست و دومین کنگره بین المللی پزشکی تولیدمثل رویان از ۱۰ تا ۱۲ شهریور ماه برگزار می شود. این کنگره امسال نیز مانند سال گذشته به دلیل همه گیری کرونا به شکل مجازی برگزار می شود.

 

منبع : برنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه