ارسال به دیگران پرینت

طالبان پیشنهاد ایجاد منطقه امن در افغانستان را رد کرد

سخنگوی طالبان پیشنهاد رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر ایجاد منطقه امن در افغانستان را غیرضروری خواند و آن را رد کرد. شاهین گفت: افغانستان کشور مستقلی است و بهتر است منطقه امن در کشورهایی که این طرح را پیشنهاد کردند صورت گیرد.

طالبان پیشنهاد ایجاد منطقه امن در افغانستان را رد کرد

«سهیل شاهین» سخنگوی سیاسی طالبان در قطر ایجاد منطقه امن (پیشنهاد انگلیس و فرانسه) در افغانستان را رد کرد و آن را غیرضروری خواند.

شاهین در واکنش به این پیشنهاد رئیس جمهور فرانسه ضمن رد این طرح گفت: افغانستان کشور مستقلی است و بهتر است منطقه امن در کشورهایی که این طرح را پیشنهاد کردند صورت گیرد.

این مقام ارشد طالبان در ادامه افزود: با این وجود طالبان آمده که با برخی کشورهای برای از سرگیری عملیات تخلیه در افغانستان از فرودگاه کابل توافق کند.

شاهین در ادامه گفت: «این امر ضروری نیست. افغانستان یک کشور مستقل است. آیا می‌توان چنین منطقه‌ای را در فرانسه یا بریتانیای کبیر ایجاد کرد؟

وی تاکید کرد که پس از ۳۱ آگوست، هر افغان می‌تواند در صورت تمایل به خارج سفر کند.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از طرحی برای ایجاد یک «منطقه امن» در کابل، پایتخت افغانستان خبر داده و گفته بود: «پاریس و لندن به سازمان ملل پیشنهاد ایجاد منطقه امن در کابل را خواهند داد».

وی در این‌باره توضیح داد: «هدف این پیشنهاد، تعیین منطقه‌ای امن در کابل تحت اختیار سازمان ملل متحد است که امکان ادامه عملیات بشردوستانه را فراهم می‌آورد».

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین افزود: «پیش نویس قطعنامه فرانسه و انگلیس به سازمان ملل متحد ارائه می‌شود تا منطقه امن در کابل برای کسانی که مایل به ترک افغانستان هستند ایجاد گردد».

 

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه