ارسال به دیگران پرینت

بازدید رئیس جمهور از تصفیه‌خانه شرق کارون

وزیر نیرو: سه طرح بزرگ آب در سطح استان خوزستان داریم

وزیر نیرو گفت: با توجه به اینکه سطح آب در شهرهای خوزستان نسبت به سایر شهرها بالاتر است، دفع فاضلاب به‌خوبی انجام نمی‌شود و لازم است در شهرهای این استان تصفیه‌خانه ساخته شود.

وزیر نیرو: سه طرح بزرگ آب در سطح استان خوزستان داریم

علی‌اکبر محرابیان بعد از ظهر جمعه ۵ شهریور در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه یک سیما اظهار کرد:  در معیت رئیس جمهور اولین سفر استانی دولت سیزدهم به اتفاق برخی از اعضای هیئت دولت انجام شد و از نزدیک شاهد اجرای برخی طرح‌های آب و فاضلاب استان خوزستان بودیم.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بزرگ انجام شده در حوزه آب و فاضلاب، خاطرنشان کرد: مردم قهرمان خوزستان گلایه‌های به‌حقی را در حوزه آب و فاضلاب دارند و این گلایه‌ها نیز بیشتر مربوط به عدم تکمیل و بهره‌برداری مردم از طرح‌های آب و فاضلاب است.

وزیر نیرو با بیان اینکه اکثر مشکلات شهرها در استان خوزستان مربوط به بخش فاضلاب است، افزود: با توجه به اینکه سطح آب در این شهرها از سایر شهرها دارای سطح بالایی است، دفع فاضلاب به‌خوبی انجام نمی‌شود و لازم است در تمامی این شهرها تصفیه‌خانه‌های بروز و مدرن به‌همراه شبکه‌های دفع آب را داشته باشیم.

وی ادامه داد: به‌طور مثال در شهر اهواز طی سال‌های گذشته در قسمت شرق کارون تصفیه‌خانه‌ای با سرمایه‌گذاری سنگین به‌بهره‌برداری رسیده ولی متأسفانه شبکه دفع فاضلاب به‌طور کامل اجرا نشده و در مراحل ابتدایی قرار دارد.

محرابیان با اشاره به بازدید رئیس جمهور از تصفیه‌خانه شرق کارون، گفت: بر اساس بازدید از این طرح، دیدیم که سرعت کار نسبتاً کند بوده و پیشرفت کار نسبت به چیزی که انتظار می‌رفت کمتر است.

وی با اشاره به دستورات انجام شده در این بازدید، اضافه کرد: قرار بر این شد که منابع لازم زودتر تزریق شده و با دستور رئیس جمهور مدت اجرای پروژه نیز ۵۰ درصد کاهش یابد. همچنین کارگاه‌های مختلف در شهر اهواز ایجاد شود تا بتوانیم سریع‌تر شاهد بهره‌برداری این سیستم فاضلاب باشیم و فاضلاب شهر توسط این شهر به تصفیه‌خانه برسد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر سه طرح بزرگ آب در سطح استان داریم، گفت: طرح غدیر که ۲۶ شهر بزرگ استان خوزستان را مشروب می‌کند، برای تأمین آب از سد کرخه اجرا شده و تقریباً آب به ۱۸ شهر از ۲۶ شهر مقرر شده رسیده اما از کیفیت مناسبی برخوردار نیست؛ لذا پیش‌بینی شده بود که منبع و مخزن آب به سد دز تغییر پیدا کند.

به گفته محرابیان، در حال حاضر این طرح متوقف بوده اما خوشبختانه  با سفری که داشتیم مقرر شد با یک روش میانبر بتوانیم هرچه سریع‌تر آب سد دز را به ایستگاه پمپاژ رسانده و آب را وارد شبکه کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین دو شبکه آبرسانی دیگر یکی در شمال شرق و دیگری نیز در جنوب شرق داریم که امیدواریم این پروژه‌ها سرعت بیشتری بگیرند تا هر چه سریع‌تر شاهد رفع مشکلات مردم باشیم.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه