ارسال به دیگران پرینت

احمد مسعود: گروه طالبان گفت‌وگوهای صلح را رد کرد |پنجشیر تسلیم طالبان نمی شود؛ آماده جنگ هستیم

«احمد مسعود» پسر «احمد شاه مسعود» رهبر مقاومت افغانستان روز یکشنبه گفت: طالبان برای پایان دادن به جنگ از گفت‌وگو خودداری کردند. وی در ادامه افزود: پنجشیر تسلیم طالبان نمی شود و مردم محلی آماده جنگ هستند.

احمد مسعود: گروه طالبان گفت‌وگوهای صلح را رد کرد |پنجشیر تسلیم طالبان نمی شود؛ آماده جنگ هستیم

ایرنا:  «احمد مسعود» پسر «احمد شاه مسعود» رهبر مقاومت افغانستان روز یکشنبه گفت: طالبان برای پایان دادن به جنگ از گفت‌وگو خودداری کردند.

احمد مسعود روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با العربیه گفت: طالبان برای پایان دادن به جنگ از گفت‌وگو امتناع کردند ما می خواهیم جنگ را در افغانستان به پایان برسانیم و برای گفت‌وگو تلاش می‌کنیم.

مسعود که به رهبر مقاومت افغانستان معروف شده است در ادامه افزود: پنجشیر تسلیم طالبان نمی شود و مردم محلی آماده جنگ هستند.

پیش از این مسعود در مصاحبه با الشرق الوسط اعلام کرده بود که اگر در افغانستان صلح برقرار شود، حاضر است که با طالبان گفت‌وگو کند و از خون پدرش بگذرد.

وی توضیح داد، «ما آماده گفت‌وگو با طالبان هستیم و با این جنبش تماس داریم (...) حتی پدرم با طالبان صحبت کرده‌ است. او در سال ۱۹۹۶ بدون سلاح و محافظ با رهبران جنبش در خارج از کابل رایزنی کرد و به آنها گفت: چه می‌خواهید؟ اجرای احکام شریعت و دین اسلام؟ ما هم مسلمان هستیم و ما نیز صلح می‌خواهیم، پس اجازه دهید با هم کار کنیم».

احمد مسعود نفوذ قابل توجهی در «دره پنجشیر» منطقه تاجیک‌نشین و صعب‌العبور در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی کابل دارد، منطقه‌ای که توسط طالبان در آن پیشروی نداشته و نتوانست آن را تصرف کند. گروه مقاومت احمد مسعود، پسر احمد شاه مسعود، مدتی پیش در پنجشیر اعلام موجودیت کرد و مردم افغانستان را به مقاومت علیه طالبان فراخواند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      خوب باید دید دولت ها با کدوم گروه دست به یکی هستند هر کدام بیشتر جولان داد وامتیاز داد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه