ارسال به دیگران پرینت

لوازم ضروری همراه برای کنکور ۱۴۰۱

لازم است ابتدا لیستی از این لوازم را تهیه کنید تا امکان فراموش‌کردن یکی از وسایل وجود نداشته باشد. ممکن است لازم باشد که بعضی از این لوازم را از بیرون تهیه کنید. بهتر است تمام این وسایل را از چند روز قبل از شروع آزمون آماده داشته باشید.

لوازم ضروری همراه برای کنکور ۱۴۰۱

داوطلبان شرکت در کنکور سال ۱۴۰۱ با یک سال مطالعه مداوم و خرید کتاب کنکور برای شرکت در این آزمون آماده شده‌اند و با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۱ دغدغه جدیدی برایشان ایجاد شده است. داوطلبان و خانواده‌هایی که فرزندانشان قرار است در این آزمون سرنوشت‌ساز شرکت کنند اضطراب جدیدی دارند و آن دغدغه این است که کدام وسایل و لوازم باید در طی این آزمون همراه داوطلب باشد. آگاهی از این موضوع که لوازم ضروری همراه برای کنکور ۱۴۰۱ کدام‌اند به‌اندازه خود خرید کتاب کنکور اهمیت دارد.

لازم است ابتدا لیستی از این لوازم را تهیه کنید تا امکان فراموش‌کردن یکی از وسایل وجود نداشته باشد. ممکن است لازم باشد که بعضی از این لوازم را از بیرون تهیه کنید. بهتر است تمام این وسایل را از چند روز قبل از شروع آزمون آماده داشته باشید.

کارت ورود به جلسه

کارت ورود به جلسه را لازم است از قبل از طریق اینترنت و از سایت سنجش دانلود و چاپ کنید. این کارت از یک هفته قبل از برگزاری آزمون منتشر می‌شود. همراه داشتن این کارت برای ورود به جلسه کنکور الزامی است.

همچنین همراه داشتن یک سنجاق برای اتصال کارت به لباستان را فراموش نکنید. بدیهی است فردی که کارت ورود به جلسه را با خود همراه نداشته باشد حق شرکت و ورود به جلسه آزمون را نخواهد داشت.

بسیاری از داوطلبان به علت اضطراب شدید ممکن است کارت خود را فراموش کنند و این کار باعث می‌شود نتیجه یک سال زحمت و درس‌خواندنتان به هدر برود.

پس در نتیجه بهتر این است که کارت خود را از شب امتحان چک کرده و در جیب لباسی که قرار است آن را بپوشید بگذارید.

 

کارت ملی و شناسنامه

همراه داشتن کارت ملی نیز بسیار مهم و ضروری است زیرا به‌وسیله کارت ملی اطلاعات روی کارت ورود به جلسه چک می‌شوند.

داوطلبانی که هنوز موفق به دریافت کارت ملی نشده‌اند نیز می‌توانند شناسنامه خود را به همراه داشته باشند.

توجه داشته باشید که همراه داشتن کارت ملی و یا شناسنامه داوطلب به‌اندازه کارت ورود به جلسه مهم است.

مداد نرم

تهیه چند مداد خوب برای پاسخ برگ کنکور سراسری الزامی است. از چند روز قبل تعدادی مداد تست‌ زنی خوب و نرم را تهیه کنید تا روز برگزاری کنکور با مشکل روبرو نشوید.

 توجه کنید که برای پاسخگویی به تست‌های کنکور هرگز از خودکار استفاده نکنید زیرا در صورت اشتباه کردن نمی‌توانید آن را پاک کنید.

اما با استفاده از یک مداد خوب می‌توانید به‌راحتی و به‌سرعت اشتباهات را تصحیح کنید. همچنین بهتر است که به‌جای یک مداد چند مداد سیاه با خود داشته باشید تا در صورت گم‌شدن یا افتادن مدادتان سریع یکی دیگر را جایگزین کنید. 

مدادتراش و پاک‌کن

همراه داشتن مدادتراش و پاک‌کن نیز مهم است. بهتر است از شب قبا مدادها را به‌خوبی بتراشید تا در جلسه امتحان نیازی به این کار نداشته باشید.

شما باید همراه با مداد، مدادتراش و پاک‌کن را نیز تهیه کنید تا در صورت شکستن نوک مداد و یا اشتباه در زدن تست با مشکلی روبرو نشوید.

 

1-2

دستمال کاغذی

بهتر است یک بسته دستمال جیبی با خود داشته باشید تا در صورت عرق کردن و یا هر چیز دیگر بتوانید از آن استفاده کنید.

بطری آب

همراه داشتن یک بطری آب‌معدنی کار عاقلانه‌ای است زیرا باتوجه‌به فصل گرما ممکن است مدام تشنه شوید.

پس برای جلوگیری از این مشکل لازم است که یک بطری آب یا آبمیوه همراه داشته باشید.

مواد مغذی و شیرین

بهتر است مقداری خوراکی شیرین و مقوی نیز با خود داشته باشید زیرا ممکن است به علت زمان طولانی کنکور و مقدار زیاد مصرف انرژی برای پاسخگویی به سؤالات دچار احساس ضعف و بی‌حالی شوید.

همراه داشتن و خوردن مقداری کشمش، شکلات و یا خرما و... می‌تواند انرژی مضاعفی به شما بدهد.

ساعت

بردن گوشی موبایل در جلسه آزمون ممنوع است بنابراین بهتر است برای مدیریت زمان خود یک ساعت مچی همراه داشته باشید تا در زمان‌بندی برای پاسخگویی به سؤالات دچار مشکل نشوید.

یک همراه خوب

بعد از اینها نوبت به یک همراه خوب است تا شما را تا بیرون از جلسه امتحان همراهی کند و لوازم اضافی‌تان را برایتان نگهداری کند.

یک دوست و یا یکی از اعضای خانواده می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد تا هم بتوانید لوازم مازاد را پیش او امانت بگزارید و هم با صحبت‌کردن باهم از استرس خود بکاهید.

1-3

مدیریت استرس

کنکور برای بسیاری از افراد بسیار سرنوشت‌ساز و پراهمیت است در این روز داوطلبان اندوخته‌های یک سال تلاش مداوم، خواندن کتاب‌های درسی، خرید کتاب کنکور و ... را در یک روز باید ارائه دهند.

همین امر باعث می‌شود که داوطلب دچار استرس‌های فراوانی در روز آزمون شود. ایجاد این استرس ممکن است برای داوطلب عواقبی همچون فراموش‌کردن هرآنچه تا کنون خوانده شود همچنین می‌تواند ایجاد تپش قلب و لرزش دست‌ها نیز شود.

در اینجا نقش خانواده‌ها بسیار اثرگذار و مهم است. اطرافیان داوطلب می‌توانند با صحبت‌کردن با او و ایجاد اعتمادبه‌نفس در او نقش مهمی را ایفا کنند.

توصیه می‌شود شب قبل از امتحان زودتر از معمول به رختخواب بروید. صبح زود بیدار شوید و یک صبحانه مقوی بخورید.

بهتر است از یک ساعت قبل از شروع آزمون در محل آزمون حاضر شوید. در بین جلسه مقداری از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی که همراه دارید بخورید. این کار تمرکز شما را بسیار بالاتر می‌برد.

علاوه بر این نکات باید به‌خاطر داشته باشید که یکسری لوازم نیز هستند که همراه داشتن آنها در جلسه آزمون کنکور ممنوع است.

همراه داشتن هرگونه نت و یادداشت، جزوه و کتاب ممنوع است. همچنین نباید کیف دستی، ساک دستی، وسایل محاسباتی مانند ماشین‌حساب، پیجر، موبایل، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، و...

چنانچه هر یک از وسایل فوق در طی جلسه همراه شما باشد تقلب محسوب می‌شود و ممکن است شما را به بیرون از جلسه راهنمایی کنند.

 

آزمون سراسری کنکور سال ۱۴۰۱ در نیمه اول تیرماه و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار می‌شود. معمولاً ترتیب این آزمون به این شکل است که در روز پنجشنبه آزمون گروه‌های ریاضی، انسانی و هنر و در روز جمعه آزمون گروه‌های تجربی و زبان برگزار می‌شود.

با قبولی در این آزمون شما می‌توانید نتیجه یک سال تلاش و زحمات، مطالعات پی‌درپی و خرید کتاب‌های کمک‌آموزشی و همچنین خرید کتاب کنکور را که در طی این سال به شما کمک فراوانی کردند را ببینید.

بسیاری از دانشجویان سال‌های پیش اذعان دارند که خرید کتاب کنکور نقش بسزایی در موفقیت و قبولی آنها در کنکور داشته است.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه