ارسال به دیگران پرینت

سی ان ان:

هنوز بیش از ۲۰ هزار نفر در اطراف فرودگاه کابل حضور دارند

شبکه سی ان ان یکشنبه شب گزارش داد با گذشت یک هفته از به قدرت رسیدن طالبان همچنان بیش از ۲۰ هزار نفر در اطراف فرودگاه کابل برای فرار کردن و سوار شدن بر هواپیماها حضور دارند.

هنوز بیش از ۲۰ هزار نفر در اطراف فرودگاه کابل حضور دارند

خبرنگار سی ان ان با ارائه گزارش میدانی از فرودگاه کابل اعلام کرد که در تجمعات بسیار فشرده مردم در اطراف فرودگاه کابل هفت نفر دیگر نیز در این شلوغی ها جان خود را از دست دادند.

فرودگاه کابل به کانون تلاطم و آشوب برای فرار ده ها هزار نفر از جمله کارگران خارجی، مترجمان افغان و زنان تبدیل شده است.

 سی ان ان در ادامه گزارش می دهد که صبح روز یکشنبه (به وقت محلی) تعداد افرادی که در فرودگاه منتظر پرواز بودند به ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافت و دو هزار نفر دیگر نیز در گیت های پرواز منتظر ورود هواپیماها بودند.

به دنبال تلاش آمریکا برای خروج نیروهای خود از افغانستان، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا هشدار داد در صورتی که طالبان از خروج نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل جلوگیری کند، واشنگتن پاسخ محکم و قدرتمندی خواهد داد.

این مقام امنیت ملی کاخ سفید در عین حال افزود طالبان با واشنگتن موافقت کرده است آمریکایی ها از طریق ایست بازرسی به فرودگاه کابل برسند.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا، ۳۱ آگوست (۹ شهریور) را به عنوان مهلت پایان روند خروج کامل نیروهای خود از افغانستان تعیین کرده است، با این حال هشدار داده که در صورت نیاز به ادامه روند تخلیه، این بازه زمانی می‌تواند تمدید شود. ارتش آمریکا در حال حاضر، کنترل فرودگاه کابل و کنترل ترافیک هوایی را در دست داشته و هدایت می‌کند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه