ارسال به دیگران پرینت

احتمالا در آینده روابط آسان تری با افغانستان داشته باشیم

مقام ارشد نظامی انگلیس طی سخنانی با تقدیر از نقش طالبان در برقراری نظم در فرودگاه کابل گفت که احتمالا در آینده، روابط میان لندن و افغانستان ساده تر خواهد بود.

 «جیمز هیپی» وزیر نیروهای مسلح انگلیس طی سخنانی گفت که طالبان در حال کمک به لندن برای خارج کردن نیروهای خارجی از خاک افغانستان است.

بر اساس این گزارش، «جیمز هیپی» همچنین تاکید کرد که طالبان اقدام به جداسازی پناهجویان و اتباع خارجی از یکدیگر در دو صف جداگانه در فرودگاه کابل کردند تا تخلیه انسانی توسط هواپیماهای آمریکایی و انگلیسی بهتر انجام شود.

وی همچنین با تقدیر از نقش مثبت طالبان در ایجاد نظم در فرودگاه کابل گفت: امروز، ایجاد نظم توسط طالبان (در فرودگاه) بسیار متفاوت بود.

این مقام ارشد نظامی انگلیس در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آینده روابط لندن و کابل در صورت تشکیل دولت توسط طالبان تاکید کرد که همه چیز بستگی به طالبان داشته و این امری یک سویه نخواهد بود.

هیپی در عین حال گفت: اگر قرار بر حضور در افغانستان باشد، احتمالاً روابط آسان‌تری (با طالبان) خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آن دسته از مردم افغانستان که به دنبال اخذ پناهندگی از طریق ازدحام در فرودگاه کابل هستند، گفت: مردم نباید مأیوس شوند که وقتی کار تخلیه انسانی ارتش به پایان رسید، این پایان شانس آنها است، مسیرهای دیگری نیز برای برنامه اسکان مجدد (پناهندگی) آنها وجود خواهد داشت.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه