ارسال به دیگران پرینت

رایزنی مشاور امنیت ملی عراق با سفیر آمریکا در بغداد

مشاور امنیت ملی عراق با سفیر امریکا در بغداد دیدار و گفت‌وگو، و درباره تازه‌ترین تحولات سیاسی و امنیتی عراق و منطقه، مناسبات دوجانبه میان بغداد و واشنگتن رایزنی کرد.

رایزنی مشاور امنیت ملی عراق با سفیر آمریکا در بغداد

 قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق با «متیو تولر»، سفیر امریکا در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

دفتر اطلاع رسانی «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی این کشور عصر امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که وی در دفتر خود پذیرای «متیو تولر»، سفیر آمریکا در بغداد بوده است.

در این دیدار که در دفتر مشاور امنیت ملی عراق برگزار شد، دو طرف درباره تازه‌ترین تحولات سیاسی و امنیتی عراق و منطقه، مناسبات دوجانبه میان بغداد و واشنگتن و همکاری مشترک در زمینه‌های مورد اهتمام دو کشور رایزنی کردند.

الاعرجی و تولر همچنین درخصوص سفر قریب الوقوع «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق به ایالات متحده امریکا و پرونده‌های مورد بحث الکاظمی با طرف امریکایی و راهکارهای موفقیت این سفر در راستای منافع متقابل دو کشور گفت‌وگو کردند.

گفتنی است که قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق قبلاً اعلام کرده بود که «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق به زودی به آمریکا سفر خواهد کرد.

الاعرجی در کنفرانسی مطبوعاتی بدون مشخص کردن تاریخ سفر الکاظمی به واشنگتن گفته بود: الکاظمی طی این سفر بر سر جدول زمانبندی خروج نیروهای آمریکایی از عراق توافق خواهد کرد.

نخستین سفر الکاظمی به آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در اوت سال گذشته بود و این نخستین سفر الکاظمی به آمریکا در زمان ریاست جمهوری بایدن و دومین سفرش از زمان نخست وزیری عراق است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه