ارسال به دیگران پرینت

کارزار مادران سرپرست خانواده برای رسیدگی به مشکلات حضانت فرزندانشان

جمعی از مادران سرپرست خانواده با راه‌اندازی کارزاری از رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس و دادستان کل کشور خواسته‌اند به مشکلات حضانت فرزندان آنها رسیدگی کنند.

کارزار مادران سرپرست خانواده برای رسیدگی به مشکلات حضانت فرزندانشان

این مادران که پدران فرزندانشان مفقودالاثر یا مجهول‌المکان هستند حضانت کامل فرزندانشان را عهده‌دار نیستند و نمی‌توانند درباره مسائل جزئی مانند افتتاح حساب یا حتی درباره عمل جراحی حیاتی برای فرزندانشان تصمیم‌گیری کنند.

 

در متن این کارزار که تا ۳۱ تیر ماه در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/mothers-demands) در حال جمع‌ آوری امضاست آمده است:

 

در خصوص حق حضانت فرزندان تک‌سرپرست برای مادران فرزندانی که پدر مفقودالاثر، مجهول‌المکان و ... دارند و همچنین برای امور جزئی، اداره سرپرستی استان‌ها باید اعلام موافقت یا ممانعت کند.

 

از محضر شما بزرگواران خواهشمندیم بررسی این قانون را در دستور کار قرار داده و در صورت صلاحدید نسبت به اصلاح آن اقدام فرمایید تا حداقل‌ترین اختیارات انسانی را به مادران این فرزندان بازگردانید.

 

بعضاً در این ادارات، این مادران را مورد تحقیر و تمسخر قرار می‌دهند و هیچ ارگانی حامی این زنان نیست. همچنین مادران حتی برای کوچک‌ترین مسائل فرزندشان نیز اجازه تصمیم‌گیری ندارند، از جمله افتتاح حساب بانکی و آتیه‌دار، عمل جراحی حیاتی، حق خروج از کشور و...

خواهشمندیم قوانین مربوط به زنان سرپرست خانواده مجدداً مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه