ارسال به دیگران پرینت

خروج اغلب کارکنان سفارت آمریکا در کابل از افغانستان طی ۷۲ ساعت آینده

شبکه سی‌بی‌اس آمریکا اعلام کرد اغلب کارکنان سفارت واشنگتن در کابل طی ۷۲ ساعت آینده از افغانستان خارج می شوند.

خروج اغلب کارکنان سفارت آمریکا در کابل از افغانستان طی ۷۲ ساعت آینده

این شبکه آمریکایی روز شنبه به وقت محلی به نقل از منابع دیپلماتیک و امنیتی گزارش داد افرادی که در سفارت باقی خواهند ماند ماموران ویژه دفتر خدمات دیپلماتیک و تصمیم گیرندگان ارشد از جمله سفیر  و مهندسان امنیتی برای از بین بردن اسناد حساس خواهند بود.

پیش از این، پایگاه خبری پولیتیکو گزارش داد آمریکا در حال برنامه ریزی برای خروج کامل نیروهای سفارتش در افغانستان همزمان با نزدیک شدن طالبان به کابل است.

این رسانه آمریکایی جمعه شب به وقت محلی در گزارشی به نقل از منابع خود اعلام کرد حملات گسترده طالبان باعث به زانو در آمدن دولت افغانستان شده و پنتاگون در حال برنامه‌ریزی برای خروج کامل نیروهای آمریکایی از کابل است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز پیش از این گزارش داد سفارت آمریکا در کابل به کارکنان خود دستور داده است اسناد و مدارک حساس را امحا کنند.

سی ان ان به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد به کارکنان سفارت آمریکا در کابل دستور داده شده است قبل از ترک سفارت، اسناد و مدارک موجود در آن را از بین ببرند.

این شبکه تلویزیونی آمریکایی ادامه داد کارکنان سفارت همچنین  موظف شده اند وسایلی را که ممکن است برای اهداف تبلیغاتی مورد سوءاستفاده قرار گیرند، از جمله پرچم‌ها و نشان‌های دولتی و نظامی این کشور را نابود کنند.

سی ان ان در ادامه این گزارش آورده است که یک مقام دیپلماتیک آمریکا می گوید براساس برآوردهای یکی از دستگاه‌های اطلاعاتی، این احتمال وجود دارد که کابل در هفت روز یا حتی ۷۲ ساعت آینده کاملا محاصره شود.

آمریکا همزمان با پیشروی طالبان در افغانستان،برای خروج کارکنان سفارت خود سه هزار نیرو به این کشور اعزام کرده است.

طالبان از ماه آوریل در حالیکه نیروهای خارجی پس از ۲۰ سال اشغال افغانستان، در حال خروج از این کشور هستند، حملاتش را برای شکست دولت کابل افزایش داده است.

اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان بدتر شدن وضعیت امنیتی در کشورش را ناشی از تصمیم "ناگهانی" خروج نیروهای آمریکایی اعلام کرده است.

رئیس جمهوری افغانستان به پارلمان کشورش گفته است: ما با یک وضعیت پیش بینی نشده در سه ماه گذشته مواجه بودیم. دلیل وضعیت کنونی ما این است که این تصمیم (خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان) ناگهانی گرفته شده است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه