ارسال به دیگران پرینت

طالبان : دولت افغانستان علیه ما اعلام جنگ کرده است

سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در واکنش به گزارش منتشر شده در یکی از رسانه‌ها درباره برکناری رئیس‌جمهور افغانستان گفت که این گروه خواهان برکناری رئیس‌جمهور به‌عنوان پیش‌شرط آتش‌بس نشده است و می‌خواهد مسائل را از راه مذاکره حل و فصل کند.

 طالبان : دولت افغانستان علیه ما اعلام جنگ کرده است

«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان، بعدازظهر امروز (جمعه)، به گزارش برخی رسانه‌ها درباره «اشرف غنی»‌ رئیس‌جمهور افغانستان واکنش نشان داد.

پیش از این، «سهیل شاهین» سخنگو و عضو هیأت گفت‌و‌گوکننده طالبان در قطر در مصاحبه‌ای که خبرگزاری «آسوشیتدپرس» آن را منتشر کرد، گفته بود تا زمانی که اشرف غنی رئیس‌جمهور مستقر در افغانستان کنار نرود و دولت جدیدی از طریق مذاکره بر سر کار نیاید، صلح در افغانستان برقرار نخواهد شد.

محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در گفت‌و‌گو با شبکه قطری «الجزیره» در خصوص اظهارات این مقام طالبان گفت: «ما خواهان برکناری اشرف غنی به عنوان یکی از شروط آتش‌بس نشده‌ایم».

محمد نعیم ادامه داد: «مناطق گسترده‌ای از افغانستان بدون جنگ به ما پیوسته‌اند. دولت افغانستان علیه ما اعلام جنگ کرده است و ما خوهان حل این مسئله از راه مذاکره هستیم».

این اظهارات سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در حالی بیان شده است که عضو هیأت مذاکره‌کننده گروه طالبان در گفت‌‌‌‌و‌گو اشاره‌شده با آسوشیتدپرس گفته بود: «من می‌خواهم این موضوع را مشخص کنم که طالبان به انحصار قدرت اعتقاد ندارد؛ به این دلیل که هر دولتی که در گذشته در صدد انحصار قدرت در افغانستان بوده، دولت موفقی نبوده ‌است… ما نمی‌خواهیم همان فرمول را تکرار کنیم».‌

وی همچنین گفته بود که دولت افغانستان به دنبال آتش‌بس نیست؛ بلکه می‌خواهد طالبان ‌تسلیم شود و پیش از برقراری هر گونه آتش‌بس، باید توافق‌نامه‌ای در مورد دولت جدید منعقد شود‎

همزمان با آغاز خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، گروه طالبان نیز در هفته‌های گذشته بر شدت حملات خود افزوده و توانسته ده‌ها ولسوالی (شهرستان) را به کنترل خود در آورد. طبق گفته «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیروهای آمریکایی تا ۱۱ سپتامبر پیش رو به طور کامل افغانستان را ترک خواهند کرد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه