ارسال به دیگران پرینت

العربی الجدید:

عربستان در نشست بغداد، در خصوص حضور بن سلمان تصمیم گیری می‌کند

روزنامه العربی الجدید در گزارشی به نشست منطقه‌ای بغداد و تلاش برای برگزاری دیدار دوجانبه میان مقامات ایرانی و سعودی پرداخت. روزنامه العربی الجدید در خصوص این نشست نوشت که در پی سفر فواد حسین، وزیر خارجه عراق به تهران و دعوت از ابراهیم رئیسی برای حضور در این نشست، یک دیپلمات بلندپایه عراقی گفت که عربستان، ایران و ترکیه مهم‌ترین کشور‌هایی هستند که از این نشست استقبال کردند.

عربستان در نشست بغداد، در خصوص حضور بن سلمان تصمیم گیری می‌کند

روزنامه‌ العربی الجدید در گزارشی به نشست منطقه‌ای بغداد و تلاش برای برگزاری دیدار دوجانبه میان مقامات ایرانی و سعودی پرداخت.

 عراق قرار است اواخر ماه جاری میلادی میزبان نشستی با حضور برخی کشورهای منطقه‌ای و اروپایی باشد.

روزنامه العربی الجدید در خصوص این نشست نوشت که در پی سفر فواد حسین، وزیر خارجه عراق به تهران و دعوت از ابراهیم رئیسی برای حضور در این نشست ،یک دیپلمات بلندپایه عراقی گفت که عربستان ، ایران و ترکیه مهم ترین کشورهایی هستند که از این نشست استقبال کردند.

وی گفت: عربستان تمایل دارد بداند که ایران و ترکیه در چه سطحی در این نشست حضور می یابند تا در خصوص حضور محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور و یا عدم حضور آن تصمیم گیری کنند.

برخی منابع تاکید کرده اند که فواد حسین فضا برای انجام دیدار میان مقامات ایرانی و سعودی در حاشیه این نشست را عالی توصیف کرده است.

حسین علاوی، مشاور نخست وزیر عراق نیز تاکید کرده است که تا کنون هیچ کشوری با این نشست مخالفت نکرده است و همه کشورهای دعوت شده از این امر استقبال کرده اند.

وی گفت که کشور عراق در تلاش است تا میان شرکت کنندگان در این نشست دیدارهای دوجانبه برگزار کند و ایران از این نشست حمایت کرده ‌و حضور خواهد یافت .

یکی از مسئولان پارلمانی عراق نیز با اشاره به حضور فرانسه و هیاتی از اتحادیه اروپا و سازمان ملل در این نشست تاکید کرد که بغداد با حمایت ‌و تایید آمریکا در تلاش است تا نشستی میان مقامات تهران و ریاض به منظور ایجاد روابط میان این دو کشور برگزار کند.

مجاهد الطائی، کارشناس امنیتی عراقی نیز در این خصوص تاکید کرد: فرانسه روابط نسبتا خوبی با ایران ‌و عربستان دارد و می تواند در میانجیگری عراق میان تهران و ریاض نقش ایفا کند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه