ارسال به دیگران پرینت

شمخانی خواهان اخراج گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی از اقلیم کردستان شد

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با وزیر خارجه عراق خواهان اخراج گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی از اقلیم کردستان عراق شد.

علی شمخانی روز سه‌شنبه ۱۹ مرداد در دیدار با فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق، نسبت به آنچه وی «لانه‌گزینی برخی گروه‌های تروریستی مسلح مخالف ایران در منطقه اقلیم کردستان» نامید، هشدار داد و گفت از دولت عراق می‌خواهیم که نسبت به اخراج این گروه‌ها از کردستان عراق «تحرک جدی‌تری» داشته باشد تا ایران مجبور به «اقدام پیشدستانه» علیه این گروه‌ها نشود.

هم‌اکنون چندین گروه مسلح کُرد مخالف جمهوری اسلامی از جمله کومله (سازمان کردستان حزب کمونیست ایران)، پژاک (حزب حیات آزاد کردستان) و حزب دموکرات کردستان (حدک) در اقلیم کردستان عراق حضور دارند.

حزب دموکرات کردستان روز شنبه ۱۶ مرداد از «ترور» موسی باباخانی از اعضای کمیته مرکزی این حزب در شهر اربیل در عراق خبر داده و آن را به جمهوری اسلامی نسبت داد.

سپاه پاسداران همچنین طی سال‌های گذشته چندین بار مواضع این گروه‌ها در کوهستان‌های اقلیم کردستان را هدف توپخانه قرار داده‌است.

آقای شمخانی گفته است «با هر گروه و جریانی که به هر نحو بخواهد از خاک عراق برای تهدید امنیت ایران سوء استفاده کند قویاً برخورد خواهیم کرد.»

نیچروان بارزانی، رئیس دولت اقلیم کردستان، نیز اخیراً برای شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جدید ایران به تهران سفر کرده بود.

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه