ارسال به دیگران پرینت

هجوم مسافران به جاده‌ها | بلیت قطار تهران - مشهد ۷۰۰ هزار تومان شد

اگرچه نرخ بلیت قطارهای مسافری زیر ۵ ستاره تابع نرخ اعلامی شورای عالی ترابری است، اما نرخ بلیت قطارهای ۵ ستاره با مجوز این شورای عالی، آزاد است که در تعطیلات اخیر به ۷۰۰ هزار تومان رسید.گفته می‌شود نرخ‌های دریافتی از مسافران اتوبوس‌ها نیز بعضاً تا دو برابر قیمت مصوب و اعلامی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.


هجوم مسافران به جاده‌ها  |  بلیت قطار تهران - مشهد ۷۰۰ هزار تومان شد

اگرچه نرخ بلیت قطارهای مسافری زیر ۵ ستاره تابع نرخ اعلامی شورای عالی ترابری است، اما نرخ بلیت قطارهای ۵ ستاره با مجوز این شورای عالی، آزاد است که در تعطیلات اخیر به ۷۰۰ هزار تومان رسید.

بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی ترابری در بهمن ماه سال گذشته، قیمت بلیت قطارهای مسافری ۴ و ۶ تخته در همه مسیرها با افزایش ۲۵ درصدی - در صورت خالی بودن نیمی از صندلی‌های هر کوپه -، مواجه شد.

در حال حاضر قیمت بلیت قطار تهران-مشهد برای قطارهای ۳ ستاره ۶ تخته ۱۶۰ و ۳ ستاره ۴ تخته ۱۸۵ هزار تومان است؛ همچنین قطارهای ۴ ستاره ۴ تخته نیز بلیت قطار مسافری این مسیر را ۲۲۰ تا ۲۶۰ هزار تومان بسته به کلاس و کیفیت قطار و ۳۶۰ هزار تومان با پذیرایی به فروش می‌رسانند.

این در حالی است که قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره، تابع عرضه و تقاضا بوده و از مصوبات شورای عالی ترابری تبعیت نمی‌کند.

با توجه به تعطیلی ۶ روزه اخیر از یک سو و نیز منع تردد جاده‌ای با خودروی شخصی، بسیاری از مردم به خرید بلیت قطار و اتوبوس روی آورده‌اند که سبب نایاب شدن بلیت قطار و اتوبوس شده است.

بلیت قطار مشهد با اعلام تعطیلی ۶ روزه تهران ۷۰۰ هزار تومان شد

همچنین برای مسیر تهران-تبریز نیز حدود ۵۰ سرویس از ترمینال‌های غرب و بیهقی از ساعت ۱۴:۳۰ امروز تا ۲۴:۰۰ از سوی شرکت‌های مختلف برقرار شده که همه ۵۰ سرویس کاملاً پر شده و هیچ ظرفیتی برای سفر وجود ندارد.

بلیت قطار مشهد با اعلام تعطیلی ۶ روزه تهران ۷۰۰ هزار تومان شد

همچنین از حدود ۳۰ سرویس امروز تهران-ارومیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ امشب، تنها ۱۱ سرویس جا داشته و همه بلیت‌های ۱۹ سرویس دیگر به فروش رفته است.

بلیت اتوبوس همه ۳۱ سرویس سفر مسیر تهران-رشت از پایانه‌های غرب و بیهقی در روز جاری فروخته شده و ظرفیت دیگری وجود ندارد.

برای مسیر تهران-اصفهان نیز امروز ۶۰ سرویس از پایانه‌های بیهقی، جنوب، غرب و پونک ایجاد شده بود که تنها ۷ سرویس آن جا دارد؛ ظرفیت ۵۳ سرویس دیگر به طور کامل پر شده و به فروش رسیده است.

برخی شنیده‌ها حاکی است، تعدادی از اتوبوس‌ها پروتکل فروش صندلی‌های خود تا ۵۰ درصد ظرفیت را رعایت نکرده و اقدام به آزادسواری مسافران در ورودی‌های ترمینال‌ها خصوصاً دو ترمینال غرب و جنوب می‌کنند.

گفته می‌شود نرخ‌های دریافتی از مسافران اتوبوس‌ها نیز بعضاً تا دو برابر قیمت مصوب و اعلامی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه