ارسال به دیگران پرینت

زنان باردار و افراد زیر ۱۸ سال منع تزریق واکسن کرونا دارند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه بهترین واکسن، اولین واکسنی است که به دست ما می‌رسد، گفت: در حال حاضر زنان باردار، افراد زیر ۱۸ سال و افراد دارای حساسیت نسبت به واکسن منع تزریق واکسن کرونا دارند. جلال احمدی، امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت در نشست خبری مجازی اظهار کرد: علی رغم اینکه موج چهارم را پشت سر گذاشتیم دچار کمبود تخت بستری نشدیم و در حال حاضر ۳۵۷ تخت عادی و ۹۴ تخت ویژه را برای این بیماری داریم.

زنان باردار و افراد زیر ۱۸ سال منع تزریق واکسن کرونا دارند

 وی با بیان اینکه این ظرفیت وجود دارد که اگر تعداد بیماران شود، تخت‌ها را بیشتر کنیم، تصریح کرد: به جز شهرستان سرایان همه بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی اکسیژن‌ساز برای درمان بیماران کرونایی دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر هفت دستگاه سی تی اسکن در خراسان‌جنوبی به مردم خدمت رسانی می‌کنند که در تشخیص کرونا قابل توجه است، تصریح کرد: تعدادی از کادر درمان درگیر این بیماری شده‌ و به فیض شهادت نائل آمدند.

احمدی با بیان اینکه خوشبختانه چند روزی است که بیماران کرونایی در خراسان‌جنوبی افزایش نداشته که امیداریم این امر به معنای شکسته شدن پیک چهارم باشد، افزود: واکسیناسیون در خراسان‌جنوبی مانند همه کشور از کادر درمان شروع شد و اگر نگرانی برخی از همکاران نبود تاکنون ۱۰۰ درصد کادر درمان از نظر واکسناسیون پوشش داده می‌شدند، اما امیدواریم این هفته به ۱۰۰ درصد برسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بیشترین واکسن تزریقی در استان واکسن تولید کشورهای روسیه و چین بوده است، گفت: ۴۷۵۰ دوز واکسن برای تزریق به کادر درمان توزیع شده است.

۷۰ درصد از کادر درمان خراسان جنوبی واکسینه شده‌اند

احمدی با بیان اینکه خوشبختانه در خراسان‌جنوبی و در کشور واکسن عوارض خاصی نداشته است و همان عوارض معمول واکسن‌ها مانند تب و بدن درد بوده است، افزود: حدود ۷۰ درصد از کادر درمان خراسان جنوبی واکسینه شده‌اند.

وی بیان کرد: همه آن چیزهایی که امروزه درباره اثر بخشی بیشتر یک واکسن نسبت به واکسن دیگری گفته می‌شود براساس یک تحقیقات کوتاه مدت است و شاید در ماه‌های آتی به نتایج دیگری در این زمینه برسیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: خواست ما این است که هر چه زودتر واکسن ایرانی کرونا به تولید انبوه برسد تا مردم کشور ما با خاطر آسوده‌تری از واکسن استفاده و بسیاری از حاشیه سازی‌ها خاتمه پیدا کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار ‌کرد: با این حال اگر کسی در ماه اول بارداری از واکسن استفاده کرده و بعد متوجه بارداری شده است نباید نگران باشد چراکه هنوز در بانوان باردار نیز عارضه خاصی مشاهده نشده است، اما تا اتمام تحقیقات منع تزریق دارند.

احمدی با بیان اینکه با این حال چنین بانوانی برای اطمینان خاطر با متخصص زنان و پزشک عفونی در ارتباط باشند، ادامه داد: بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران معتقدند که بهترین واکسن اولین واکسنی است که به دست ما می‌رسد تا بتوانیم خود را از این بیماری حفاظت کنیم و منتظر نوع خاصی از واکسن از کشور خاصی نباشیم.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا دارای ویژگی تغییر ماهیت است و ماهیت آن عوض می‌شود، افزود: علائم این ویروس شدت بیشتری دارد.

احمدی با بیان اینکه خراسان جنوبی مشکلی در حوزه نیروهای کادر درمان ندارد، افزود:  از زمانی که کرونا شروع شده زمینه حضور تمامی پرستاران و کادر پرستاری در مقاطع مختلف فراهم شده و از ظرفیت آن‌ها استفاده شده است.

وی با اشاره به واکسیناسیون بیماران خاص، تصریح کرد: واکسیناسیون بیماران خاص در آینده نزدیک به بیش از ۷۰ درصد می‌رسد؛ قبل از واکسیناسیون نیاز به آزمایش وجود ندارد، اما برای افرادی که سابقه لخته خون دارند، واکسن آسترازنکا توصیه نمی‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بعد از پایان مرحله اول در هفته گذشته، واکسیناسیون سالمندان از سنین ۸۰ سال به بالا در حال انجام است، خاطرنشان کرد: کمبود نیروی پرستاری و پزشکی در خراسان‌جنوبی کمبود نسبی و نه کمبود حاد است.

احمدی یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا ۱۶۰ پرستار به مجموعه نیروهای پرستاری خراسان‌جنوبی افزوده شده، ۱۱۰ پرستار تمدید طرح شده و ۱۸ نفر نیز در آزمون‌های استخدامی پذیرش شده‌اند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه