ارسال به دیگران پرینت

۱۰ سرگرمی ساده و جذاب برای دورکردن استرس‌ها

در این نوشته کوتاه، به ده سرگرمی ساده، ولی جذاب اشاره می‌کنیم

۱۰ سرگرمی ساده و جذاب برای دورکردن استرس‌ها

استرس و اضطراب زندگی روزمره، گاهی اوقات انسان رو به لبه پرتگاه ذهن می‌کشونن! اما پیش از اون‌که به اون‌جا برسیم، می‌تونیم خودمون رو غرق در جذابیت‌های زندگی کنیم و این‌طوری به فکرهای منفی و اضطراب‌ها اجازه ظهور و بروز ندیم. چطوری؟

در این نوشته کوتاه، به ده سرگرمی ساده، ولی جذاب اشاره می‌کنیم که نه‌تنها اوقات فراغت رو پر می‌کنن، بلکه فرصتی برای رشد و نمو استرس‌های روزمره به اون‌ها نمی‌دن. این نوشته کوتاه رو بخوانید، سرگرمی موردعلاقه خودتون رو انتخاب کنید و پیچ جذابیت زندگی رو تا آخر بپیچونید!

۱.با پازل سروکله بزنید

پازل‌ها هر قدر بزرگ‌تر، جذابیت‌شون بیشتر! پازل‌های هزار تکه و دوهزار تکه و چندهزار تکه، ذهن انسان رو از هر اون‌چه استرس‌زاست، دور می‌کنن و در ضمن توانایی مغزی رو هم افزایش می‌دن. پازل‌ها باعث می‌شن با ذهنی بازتر و آروم‌تر به کارهای روزمره در خونه یا محل کار برسین. این فرایند کمک می‌کنه کنترل عوامل استرس‌زای زندگی رو در دست بگیرین.

۲. با اسکرپ‌بوک خاطره‌بازی کنید

اسکرپ‌بوک ترکیبی از خاطره‌نویسی با هنرهای مختلفِ. می‌تونید عکس‌های خانوادگی رو در دفتری بچسبونید، با وسایل نقاشی یا حتی گل و گیاه خشک، یا هر چیز دیگه‌ای که به فکرتون می‌رسه، اون‌ها رو تزئین کنید. می‌تونید کنار عکس‌ها، کلی مطالب جذاب یا خاطره بنویسین و خلاصه با یک دفتر، چند عکس و وسایلی که دوروبرتون دارید، کتابی درست کنید که ویژه خود شماست و در عین حال برای دقایق و ساعات مدیدی هم ذهنتون رو از فکروخیال دور کرده.

۳. از نقاشی لذت ببرید

نقاشی، طراحی، یا حتی تذهیب؛ فرقی نمی‌کنه کدوم رو انتخاب کنید، فقط باید با هنرمند درونتون ارتباط برقرار کنید و از این هنرها به‌عنوان راهی برای مسیردهی به احساسات، افسار زدن به اضطراب‌ها و کنترل استرس استفاده کنید. وقتی به چنین هنرهایی مشغول می‌شید، هم محصول زیبا و منحصربه‌فردی خلق می‌کنید، و هم احساسات درونی خودتون رو کنترل می‌کنید. حتی برای تهیه‌ی وسایل نقاشی دیجیتال هم می‌توانید از خرید قسطی دیجی‌کالا استفاده نمایید.

۴. با بافتن، با درونتون ارتباط بگیرید

باور کنید فرقی نداره خانم باشید یا آقا! بافتنی هنر جذابی برای همه است. جدای از اینکه کمک می‌کنه چیزهای زیبایی برای خودتون و دیگران خلق کنید، اضطراب و استرس رو هم دور می‌کنه. تکرار حرکت مشخصی که هنگام بافتن انجام می‌دیم، آرامش رو در وجود انسان جاری کرده و راه خروجی برای انرژی‌های عصبی باز می‌کنه.

۵. با نوشتن خلق کنید

خیلی‌ها نوشتن رو داروی آرام‌بخش فوق‌العاده‌ای برای استرس می‌دونن. فرقی نمی‌کنه خاطره بنویسید، شعر بنویسید یا داستان‌نویسی کنید؛ در هر صورت، نوشتن فایده‌های زیادی برای سلامتی انسان داره. چه نویسنده تازه‌کاری باشید که در دفتر خاطرات شخصی می‌نویسه و چه نویسنده‌ای حرفه‌ای باشید که کتاب می‌نویسه، نوشتن در هر صورت می‌تونه استرس و اضطراب رو از وجودتون دور کرده و آرام‌بخش باشه. در نهایت هم محصول جذابی خلق کرده و می‌تونید اون رو با دیگران به اشتراک بگذارید.

۶. با بازی‌های ویدئویی آرامش بگیرید!

خیلی‌ها بازی‌های ویدئویی، چه روی دستگاه‌های بازی خانگی و چه روی موبایل‌های هوشمند رو استرس‌زا می‌دونن، که البته درست هم است، اما همه بازی‌ها این‌طوری نیستن. توسعه‌دهنده‌های بازی‌های موبایلی، بازی‌های جذابی هم ساخته‌ان که به حفظ آرامش درون کمک می‌کنن.

کافیِ بسته اینترنت در طرح اینترنت همراه اول یا ایرانسل تهیه کرده، چرخی در استورهای معتبر موبایل زده و بازی‌های آرام‌بخش زیادی برای موبایل پیدا کنید. برای نمونه، پیشنهاد می‌کنیم بازی My Oasis: Calming, Relaxing & Anxiety Relief Game رو امتحان کنید.

۷. غرق در آکواریوم شوید

تماشای ماهی‌های آکواریومی، فایده‌های درمانی زیادی دارن که از اون جمله می‌شه به کاهش فشار خون و از بین‌ بردن استرس اشاره کرد. ساختن و رسیدگی به آکواریومی با ماهی‌های زیبا و سایر شکل‌های زندگی زیر دریا، سرگرمی فوق‌العاده جذاب و مفیدیِ.

با آکواریوم، می‌تونید مناظر منحصربه‌فردی برای خودتون درست کنید. برای مثال، ترکیبی اختصاصی از ماهی‌های مختلف، سنگ و گیاه دریایی خلق کنید و در زیبایی اون‌ها غرق بشید!

۸. ساز بزنید و لذت ببرید

موسیقی هم فایده‌های درمانی و استرس‌زدایی زیادی داره. گوش‌کردن به موسیقی می‌تونه سرگرمی خیلی خوبی باشه، اما نواختن موسیقی، استرس‌زدای فوق‌العاده قدرتمندی هم است. ساز زدن توجه کامل شما رو به خودش جلب کرده و کمک می‌کنه احساسات درونی خودتون رو به‌روش خلاقانه‌ای بیان کنید. با یادگیری نواختن یک ساز، ضمن اون‌که هنر جذابی یاد می‌گیرید، می‌تونید آرامش رو هم به خودتون و اطرافیان هدیه بدید.

۹. آرامش رو با باغبانی تجربه کنید

باغبانی هم می‌تونه آرام‌بخش خوبی باشه و فرصتی برای بروز استرس‌ها و اضطراب‌های روزمره نده. هنگام باغبانی، هر قدر هم که باغچه کوچک، یا حتی در حد چند گلدان گوشه حیاط باشه، زیر نور خورشید و در هوای تازه کار می‌کنید. با باغبانی، محیط زیباتری برای خود و اطرافیانتون درست می‌کنید. هر وقت چشمتون به اون‌ها می‌افته، غم عالم رو فراموش می‌کنید، و جریانی از آرامش و روشنی، درونتون شکل می‌گیره!

۱۰. جذابیت عکاسی رو فراموش نکنید

آخرین پیشنهاد این نوشته کوتاه برای دور کردن استرس‌ها، عکاسیِ! عکاسی سرگرمی فوق‌العاده‌ایِ که بهتون یاد می‌ده از دریچه دیگه‌ای دنیا رو ببینید و چه‌بسا کم‌کم دید متفاوتی نسبت به محیط پیرامون خودتون پیدا کنید. با عکاسی کردن، نه‌تنها سرگرمی جذابی دارید، بلکه استرس رو هم از خودتون دور می‌کنید؛ فعالیتی انجام می‌دید که به ندای درونی‌تون پاسخ می‌ده، دنیا رو زیباتر از همیشه می‌بینید و از زندگی لذت می‌برید.

 
 

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه