ارسال به دیگران پرینت

مراسم محرم با رعایت قانون و توصیه‌های رهبری برگزار شود

یک کارشناس مذهبی بر لزوم برگزاری مراسم محرم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بر اساس قانون و توصیه‌ها و تأکیدات مقام معظم رهبری تأکید کرد.

مراسم محرم با رعایت قانون و توصیه‌های رهبری برگزار شود

حجت‌الاسلام ابوالحسن ایزدخواه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزاری مراسمات عزاداری‌های ماه محرم با توجه به وضعیت وخیم کرونا در کشور اظهار کرد: مراسم عزاداری ایام شهادت امام حسین(ع) از سال‌های گذشته مرسوم بوده و همچنان هم خواهد بود. برگزاری این مراسمات یک نوع ابلاغ و رساندن پیام آن روزها به نسل‌های امروز و فرداست.

وی ادامه داد: با این حال امروز با توجه به وضعیتی شیوع بیماری کرونا که در دنیا حاکم شده، به نوعی شیوه برگزاری مراسم‌ها تغییر پیدا کرده و با رعایت موارد بهداشتی همراه شده است.

ایزدخواه تصریح کرد: از این‌ رو در این موقعیتی که ایجاد شده، نباید راه را گم کرد بلکه باید بیش از پیش به پایداری عزاداری‌ها و ارزش‌ها کمک و ارزش‌های این مراسمات را به مردم یادآوری نمود زیرا دین، امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) ضامن بقای انسانیت هستند و اگر انسانیت از مردم گرفته شود، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه را تهدید خواهد کرد. بنابراین مسئولان باید بدانند که اگر اینگونه مراسمات دینی برگزار نشود، بشر به پوچی خواهد رسید.

عضو نخبگان تبلیغ دفتر تبلیغات حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: همزمان با شیوع این بیماری مقام معظم رهبری با تأکید بر اهمیت حق‌الناس، مردم را به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توصیه کردند و علاوه بر این نیز فرمودند که مسئولینی باید ستاد مبارزه با کرونا را عهده‌دار شوند و آن را مدیریت کنند که باور به ضرورت برگزاری این مراسمات داشته باشند.  

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در جامعه جمهوری اسلامی، مردم طبق قانون و زیر لوای ولایت فقیه عمل می‌کنند، در راستای برگزاری این مراسمات نیز طابع نظر ایشان هستیم و هر آنچه را که ایشان در این خصوص دستور دادند، ما نیز بر اساس دستور ایشان عمل خواهیم کرد.

ایزدخواه اضافه کرد: همچنین از طرفی مردم و علما اجازه نمی‌دهند این مراسمات از آن‌ها گرفته شود چرا که این مراسمات باید باشد و مسئولان نیز نباید مانع از برگزاری این مراسمات شوند؛ در واقع همانگونه که مسئولان به سلامت جسم ما اهمیت می‌دهند و دستورات بهداشتی را برای ما ارائه داده‌اند، باید به سلامت روح و روان ما نیز توجه داشته باشند. برگزاری این مراسمات نیز می‌تواند سلامت روحی مردم را تضمین کند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • سپاس ارسالی در

      مراسم، خودش جمعِ رسم هست
      مراسمات دیگه چه صیغه ایه؟

    • ناشناس ارسالی در

      کرونا از ماه محرم میترسه ؟
      یعنی هیچ کس کرونا نمیگیره ؟

    • الی ارسالی در

      مردم دارن دونه دونه میمیرن، هنوز از تجمعات جلوگیری نمیشه، چه عروسی چه عزاداری

    • علی ارسالی در

      والا به همون امام حسین که .. امام حسینم راضی نیست بخاطر عزاداری کسی مریض شه و بمیره

    • الی ارسالی در

      خدای من چقد به مردم ظلم میکنید شماها .

    • پارسا ارسالی در

      واکسن بخرید واکسن

    • ناشناس ارسالی در

      چون تو گفتی چشم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه