ارسال به دیگران پرینت

خواسته خوزستانی‌ها فقط رفع مشکلات است| اقدامات اخیر مُسکن هستند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خوزستانی‌ها فقط رفع مشکلات این استان را خواستار هستند که مقام معظم رهبری نیز تذکرات لازم را داشته‌اند.

خواسته خوزستانی‌ها فقط رفع مشکلات است| اقدامات اخیر مُسکن هستند

 آیت الله محسن حیدری جمعه شب در نشست رسیدگی به مشکلات استان خوزستان با حضور معاون اول رئیس جمهور و سران عشایر و نخبگان با بازخوانی بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: مردم فقط اعتراضات دارند و برخی وقایع اخیر هیچ ارتباطی با مردم خوزستان ندارد؛ خوزستانی‌ها فقط رفع مشکلات این استان را خواستار هستند که مقام معظم رهبری نیز تذکرات لازم را داشته‌اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به جهانگیری بیان کرد: فریاد امروز مردم از زخم‌های انباشت شده استان خوزستان است؛ آب بهانه است و مشکلات دیرینه ای دارند که اگر به رفع آنها توجه نشود، زمینه‌های بروز بحران همچنان برقرار و پایدار است.

وی با تقدیر از اعزام هیئت‌های مختلف مسئولان ارشد ملی، نهادهای انقلابی، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) افزود: این اقدامات اخیر همه مُسَکن هستند و اصلاً ریشه‌ای نیستند.

آیت الله حیدری با انتقاد از اینکه بازسازی بعد از جنگ فقط ماله کشی بوده است، عنوان کرد: قبل از جنگ رتبه برخورداری خوزستان سه و بعد از جنگ به ۱۷ تنزل پیدا کرد و این روزها حوالی رتبه ۳۰ کشور است که شایسته خوزستانی نیست که دین خود را به اسلام ادا کرده است؛ ۳۳ سال از جنگ گذشته و بار مشکلات باقی مانده از آن هنوز بر دوش مردم سنگینی می‌کند و این پدیده حاشیه نشینی قبل از جنگ نبوده ولی امروزه یک سوم جمعیت اهواز حاشیه نشین است که چالش‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی دارند.

وی با گلایه از اینکه تنها ۱۲ درصد از نظر مقام معظم رهبری برای احیای دو میلیون هکتار اراضی کشاورزی در خوزستان اجرایی شده که به تدریج از آن رقم تا ۵۵۰ هزار هکتاری کاهش داشت، تصریح کرد: اجرای این طرح نصف و نیمه کافی نیست و باید مشکلات مردم برطرف تا معیشت آنها به خطر نیفتد؛ باید بیکاری رفع شود، مردم کشور از منابع نفت و گاز یا کشاورزی بهره مند می‌شوند ولی فقط دود نفت نصیب مردم خوزستان می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم خوزستان صف خود را از اغتشاشگران جدا کرده‌اند، خطاب به وزیر نیرو گفت: خوزستان یک سوم آب کشور را داشته ولی امروز رودخانه‌های آن بی رمق و خشکیده شده که ریشه آن را باید در انتقال آب پیدا کرد؛ نباید آب را به بهانه شرب ولی برای مصارف کشاورزی، صنعت و یا آبیاری باغات انتقال داد.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه تأکید مسئولان ملی از جمله رئیس جمهور برای عدم انتقال آب برای غیر شرب تاکنون محقق نشده است، اضافه کرد: از پنج سال قبل وقوع این فاجعه را پیش بینی کرده بودیم ولی گوش هیچ مسئول ملی بدهکار نبود تا وضعیت به اینجا رسید.

وی خطاب به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی و همچنین معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه برای صنایع فلات مرکزی باید از خلیج فارس آب منتقل کرد، گفت: خواستار اجرایی شدن دو مصوبه هستیم؛ یکی بستن دریچه‌های انتقال آب برای جان گرفتن رودخانه‌های کارون و دز و دوم اینکه سدهای کشاورزی را به برق آبی تبدیل کنند تا مشکلات فعلی نیز حل شوند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه