ارسال به دیگران پرینت

پاکستان با ایران درباره افغانستان همکاری‌ می کند

وزیر امور خارجه پاکستان با تاکید بر لزوم مذاکرات مستقیم میان دولت کابل و طالبان برای پرداختن به اختلافات و حرکت به سمت جلو، گفت: پاکستان برای پیشبرد روند صلح افغانستان با بازیگران مهم منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران در ارتباط است.

پاکستان با ایران درباره افغانستان  همکاری‌ می کند

منابع رسمی پاکستان روز دوشنبه این اظهارات را به نقل از «شاه محمود قریشی» طی کنفرانس مطبوعاتی وی در شهر "مولتان" در ایالت پنجاب این کشور عنوان کردند.

وی درخصوص تحرکات داعش در افغانستان گفت: هیچ کشوری خواستار رشد تروریست‌های داعش در همسایگی خود نیستند بنابراین نظارت بر این عناصر و سرکوب تروریست‌ها وظیفه دولت افغانستان است.

قریشی تاکید کرد: ما با همسایگان افغانستان و بازیگران مهم منطقه‌ای به ویژه جمهوری اسلامی ایران در تماس هستیم، با آنان گفت‌وگو می‌کنیم و درصدد همکاری برای پیشبرد روند صلح هستیم.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: دولت افغانستان و کابل باید برای حل اختلافات و رسیدن به صلح پایدار پای میز مذاکره آمده و از این طریق به مسائل فی مابین رسیدگی کنند.

درپی سخنان فعلی قریشی با عنوان لزوم مهار پدیده داعش در افغانستان برخی از رسانه‌های داخلی پاکستان مواضع وزیر امور خارجه خود را وارونه تعبیر کرده که حکایت از گرایش اسلام‌آباد به سمت طالبان است و این موضوع واکنش وزارت امور خارجه پاکستان را به دنبال داشت.

مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای با انتقاد از تفسیر نادرست از اظهارات وزیر امور خارجه پاکستان درباره داعش و طالبان، اعلام کرد: پاکستان طرفدار هیچ گروه یا جناح در افغانستان نیست و ما همه طرف‌های صلح در داخل افغانستان را متعلق به این کشور می‌دانیم.

در این بیانیه آمده است: پاکستان به تسهیل روند صلح در کشور همسایه ادامه می‌دهد اما این بسته به طرف‌های افغانستانی دارد و آنان مسئولیت اصلی برای تصمیم گیری درباره آینده خود و کشورشان را برعهده دارند.

برخی رسانه‌های پاکستانی سخنان شاه محمود قریشی را چنین منعکس کردند که طالبان اجازه نفوذ داعش را در افغانستان نخواهد داد.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه