ارسال به دیگران پرینت

کرزی:نشست طالبان و دولت افغانستان در تهران گام مهمی برای صلح بود

"حامد کرزی "رئیس جمهوری اسبق افغانستان گفت:برگزاری نشست هیات طالبان و دولت افغانستان در تهران گام مهمی برای دستیابی به صلح بود.


کرزی:نشست طالبان و دولت افغانستان در تهران گام مهمی برای صلح بود

روزنامه «افغانستان تایمز» امروز شنبه به نقل از حامد کرزی اضافه کرد همه تلاش ها باید به یافتن راه حل صلح آمیز و سیاسی برای بحران افغانستان معطوف شود.

وی نشست تهران و بیانیه مشترک پایانی که  دو طرف ادامه جنگ را تهدیدی برای امنیت کشور و منطقه دانستند استقبال کرد.

رئیس جمهور اسبق افغانستان با قدردانی از ایران برای میزبانی از هیات های طالبان و دولت افغانستان ابراز امیدواری کرد که دو طرف اقدامات جدی و موثرتری برای موفقیت روند صلح بردارند.

ناجیا انواری ، سخنگوی وزارت امور خارجه  افغانستان با تحسین از مذاکرات تهران گفت که این جلسه  برای اعتماد سازی و ایجاد روابط نزدیکتر دوجانبه بین هیات مذاکره افغانستان و طالبان برگزار شد.

وی اظهار داشت مردم افغانستان خواستار تسریع گفت وگوهای صلح و به نتیجه رسیدن هرچه سریعتر آن هستند.

نشست هیأت دولت افغانستان و گروه طالبان در باره صلح، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته به میزبانی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد.

رهبری هیات جمهوری اسلامی افغانستان در این دور از مذاکرات را یونس قانونی وزیر امور خارجه پیشین این کشور و رهبری هیئت مذاکراتی گروه طالبان را عباس استانکزی معاون دفتر این گروه بر عهده داشتند.

وزارت امورخارجه افغانستان پس از پایان نشست تهران و انتشار اعلامیه‌ای ۶ ماده‌ای اعلام کرد، دولت افغانستان از هر اقدام و تلاش حقیقی‌ای که منجر به پایان جنگ، تأمین صلح پایدار و حفظ دست‌آوردهای ۲۰ سال اخیر شود، قدردانی و حمایت می‌کند.

وزارت خارجه افغانستان افزود، ما از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای پیشرفت روند صلح افغانستان قدردانی کرده و امیدواریم این اقدام‌ها موجب پایان بخشیدن به خشونت‌ها و آغاز مذاکرات جدی با هدف تأمین صلح پایدار و سراسری در این کشور شود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه