ارسال به دیگران پرینت

کمیته المپیک توکیو هویت دو ورزشکار مبتلا به کرونا را تایید کرد

کمیته سازمان‌دهی المپیک توکیو چند ساعت پس از خودداری از اعلام جزئیات در مورد دو ورزشکار مبتلا به ویروس کرونا، هویت آنان را تایید کرد.

کمیته المپیک توکیو هویت دو ورزشکار مبتلا به کرونا را تایید کرد

کمیته سازمان‌دهی المپیک توکیو ابتلای دو بازیکن تیم فوتبال آفریقای جنوبی را به ویروس کرونا در دهکده المپیک تایید کرد؛ این دو فرد «تابیسو مونیان» و «کاموهلو ماهلاتسی» نام دارند.

این دو مورد نخستین موارد ابتلا در میان ورزشکاران حاضر در دهکده المپیک بوده و در نتیجه به افزایش نگرانی‌ها در خصوص تدابیر ضد ویروس اتخاذ شده از سوی ژاپن در آستانه افتتاحیه این رویداد منجر شده است.

این کمیته اعلام کرده است که تست کرونای ۱۰ نفر از افراد خارجی که برای المپیک وارد توکیو شده‌اند، به تازگی مثبت اعلام شده است.

ژاپن به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ورود تماشاگران خارجی را به این کشور برای تماشای المپیک ممنوع کرده و تنها مقامات، ورزشکاران و اصحاب رسانه مجاز به ورود به ورزشگاه‌ها خواهند بود.

موارد جدید ابتلا، شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ را در میان ورزشکاران و سایر دست‌اندرکاران المپیک، از ابتدای جولای تا روز جمعه به ۵۵ تن رساند البته صرف نظر از ورزشکاران حاضر در کمپ‌های تمرینی پیش از المپیک مستقر در ژاپن.

دهکده المپیک که در منطقه ساحلی توکیو واقع شده و ۲۱ ساختمان مسکونی، ۳هزار و ۶۰۰ اتاق و ۱۸ هزار تخت را در دل خود جای داده است، از رو سه‌شنبه هفته گذشته به روی ورزشکاران گشوده شد.

با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰) و پاراالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه