ارسال به دیگران پرینت

تاکید ژاپن بر برگزاری المپیک با وجود آغاز موج چهارم کرونا در جهان

مقامات ژاپنی باوجود آغاز موج چهارم کرونا در این کشور تاکید می‌کنند که هیچ برنامه‌ای برای به تعویق انداختن بازی‌های المپیک ندارند.

تاکید ژاپن بر برگزاری المپیک با وجود آغاز موج چهارم کرونا در جهان

تسنیم | مقامات ژاپنی باوجود آغاز موج چهارم کرونا در این کشور تاکید می‌کنند که هیچ برنامه‌ای برای به تعویق انداختن بازی‌های المپیک ندارند.

به گزارش رویترز، رئیس کمیته المپیک ژاپن روز جمعه اعلام کرد که این کشور به برگزاری ایمن بازی‌های المپیک در تابستان متعهد است.

این خبر درحالی منتشر شده که آمار مبتلایان به ویروس کرونا رو به افزایش است و درخواستهای تازه‌ای با مقامات ژاپنی برای به تعویق انداختن بازی‌های المپیک و یا لغو آن گرفته شده است.

دولت ژاپن باتوجه به گسترش موج چهارم کرونا اقداماتی اضطراری را در 10 منطقه این کشور اتخاذ کرده است وهمین موضوع باعث بروز تردیدهایی درباره برگزاری بازی‌های المپیک در کمتر از 100 روز آینده شده است.

از سوی دیگر امروز (شنبه) خبری مبنی بر سفر توماس باخ، رئیس کمیته المپیک به ژاپن در ماه می و گفتگو با یوشیهیده سوگا، نخست وزیر این کشور توسط خبرگزاری کیودو منتشر شد.

سیکو هاشیموتو رئیس بازیهای المپیک 2020 توکیو به نمایندگی از کمیته برگزاری این مسابقات گفت: ما به لغو بازیهای المپیک فکر نمیکنیم. ما با کاری که میتوانیم انجام دهیم ادامه میدهیم تا مردم احساس ایمنی کاملی داشته باشند.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که استانداری اوساکا جمعه 1209 مبتلای جدید به کرونا را تأیید کرد. استانداری هیوگو، در همسایگی اوساکا، روز جمعه 510 مبتلای جدید به کرونا را تأیید کرد.

این بالاترین رقم ثبت شده در هیوگو بود و برای دومین بار از مرز 500 نفر فراتر می رفت. در همین حال، استانداری توکیو اعلام کرد که جمعه 667 مبتلای جدید به کرونا را ثبت کرده است.

از سوی دیگر طبق پیش بینی یک موسسه تحقیقاتی ژاپنی، تا اوایل ماه مه بیش از 80 درصد مبتلایان در توکیو و حوالی آن به نسخه جهش یافته ویروس کرونای بریتانیایی مبتلا خواهند بود.

این موسسه می گوید نسخه بریتانیایی موسوم به N501Y که برای اولین بار در بریتانیا شناسایی شد 32 / 1 برابر مسری تر از نسخه اولیه این ویروس است، یعنی هر فرد مبتلا به آن می تواند تعداد بیشتری را مبتلا کند.

به نظر می‌رسد انتشار اخبار نگران کننده از گسترش شیوع کرونا در ژاپن باعث افزایش تماس ها برای به تعویق انداختن بازی‌های المپیک شده است؛ موضوعی که تاکنون مقامات ژاپنی با آن مخالفت کرده و معتقدند توانایی برگزاری ایمن این بازی‌ها را خواهند داشت.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه