ارسال به دیگران پرینت

قیمت سهام عدالت در یک هفته چقدر رشد کرد؟ | مهمترین خبرهای سهام عدالت

در هفته معاملاتی که گذشت، سهام عدالت همزمان با رشد شاخص بورس تهران، رشد قیمتی 1.8 درصدی را تجربه کرد.

قیمت سهام عدالت در یک هفته چقدر رشد کرد؟ | مهمترین خبرهای سهام عدالت

55 آنلاین به نقل از بورسان، در هفته معاملاتی که گذشت، سهام عدالت همزمان با رشد شاخص بورس تهران، رشد قیمتی 1.8 درصدی را تجربه کرد.

بر این اساس، قیمت سهام عدالت 532 هزار تومانی در هفته‌ای که گذشت حدود 220 هزار تومان رشد کرد و در پایان هفته به سطح 12 میلیون و 600 هزار تومان رسید.

قیمت سهام عدالت یک میلیون تومان نیز بیش از 400 هزار تومان افزایش یافت و به 23 میلیون و 700 هزار تومان رسید.

بازدهی مثبت سهام عدالت در حالی بود که از 5 روز معاملاتی قیمت این سبد سهام تنها در دو روز رشد کرد.

اما مهمترین اخبار مربوط به سهامداران عدالت در هفته‌ای که گذشت چه بود؟

 

سود سهام عدالت برخی هنوز واریز نشده است

در هفته گذشته همچنان اخبار مربوط به واریز این سبد سهام همچنان داغ بود. چراکه برخی از مشمولین سهام عدالت اعلام کرده‌اند که نه در مرحله اول واریز سود سهام عدالت که اسفند 99 انجام شد و نه در مرحله دوم آن هیچ سودی برای آنها واریز نشده است. مهدی نعمتی، مدیر روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) در پاسخ به این سوال که تکلیف سود سهام عدالت افرادی که تاکنون برای آن‌ها واریز نشده است، چه می‌شود؟ اعلام کرد: سهامداران عدالت نگران نباشند، این سود‌ها با رفع مشکلاتی که سبب این عدم واریز شده است برای افراد واریز خواهد شد و این سود برای هر فرد واجد شرایط محفوظ است.

 

بالاخره سهام عدالت به وراٍ منتقل می‌شود؟

اما خبر مهم دیگر به انتقال سهام عدالت به وراث اختصاص داشت. مدیر سیستم تسویه و پرداخت سپرده‌گذاری مرکزی در روزهای اخیر گفت: با برگزاری جلسات متعدد همکاران واحد حقوقی قوه قضائیه و واحد فناوری اطلاعات شرکت، سامانه‌ای به‌منظور انتقال سهام افراد فوت شده به وارثان آنان ایجاد خواهد شد. تا کنون اعلام شده که بیش از 3 میلیون نفر از جمعیت 49 میلیون سهامدار عدالت فوت شده است که سهام آنها باید به وارثانشان منتقل شود.

اما و اگرهای کارت اعتباری سهام عدالت

اما آخرین خبر مربوط به سهامداران عدالت در خصوص کارت اعتنباری سهام عدالت بود. چندی پیش بانک مرکزی اعلام کرد که برای حمایت از معیشت و افزایش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه و بهبود فرآیند تامین مالی زنجیره تولید چندین بانک به دارندگان سهام عدالت و یارانه‌بگیران وام هفت میلیون تومانی پرداخت می‌کند. با این حال در حالی که حدود یک ماه از شروع تابستان می‌گذرد، مشخص شده که از بین پنج بانک «ملی ایران»، «ملت»، «صادرات ایران»، «تجارت» و «رفاه کارگران» که عامل این طرح محسوب می‌شوند، هم اکنون تنها بانک ملی به طور مقدماتی طرح یاد شده را آغاز کرده است.


 

 

منبع : بورسان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه