ارسال به دیگران پرینت

یک کارشناس:

سهامداران در بازار بورس ، عجله نکنید

معامله‌گران امروز بیش از ۳.۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۰۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۳ هزار و ۸۹۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

 سهامداران در بازار بورس ، عجله نکنید

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با متقارن شدن دامنه نوسان معادلات در نمادهای متوسط و کوچک بازار روان‌تر خواهد شد.

بورس تهران امروز در پایان معاملات با افزایش ۵ هزار و ۵۱۹ واحد روبه‌رو شد. گرچه امروز شاخص کل با معیار هم‌وزن ۲ هزار و ۹۶۷ واحد کاهش یافته و به رقم ۴۱۱ هزار و ۹۰۳ واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۴ میلیون و ۷۵۴ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳.۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۰۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۳ هزار و ۸۹۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی ۴۷ صدم درصد رشد کرده است.

بازار سرمایه در انتظار گزارش‌های مثبت/ سهامداران عجله نکنند

محمد خبری زاده، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص روند امروز بورس گفت: بازار امروز مثبت بود ولی کلیت بازار خیلی جذابیت نداشت. امروز چند شرکت و صنعت بزرگ مثبت بود اما مجددا آن سهم‌هایی که در صف فروش بودند در همان وضعیت باقی ماندند.

وی افزود: اتفاق خوب امروز متقارن شدن دامنه نوسان و کم شدن حجم مبنا در خیلی از نمادها بود که باعث شد قیمت پایانی آن‌ها منفی بخورد و امید به اصلاح آن‌ها در آینده‌ای نزدیک زیاد شود. 

خبری زاده اظهار کرد: با متقارن شدن دامنه نوسان معادلات در نمادهای متوسط و کوچک بازار روان‌تر خواهد شد و امروز هم شاهد آن بودیم. امروز در یک سری از نمادهایی که حجم مبنای آن‌ها یک میلیون برگ سهم بود، با قوانین جدید حدود ۵۰۰ هزارتومان شد. 

وی بیان کرد: گزارش‌های ۱۲ ماهه به زودی منتشر میشود و مطابق محاسبات و انتظارات گزارش‌های جذابی برای بازار باشد و شاید به عنوان یکم محرک کمک کند. 

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که بازار شرایط ملتهبی را در روزهای پیش از انتخابات طی خواهد کرد، گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری مشخص شدند اما باید بدانیم که سیاست‌های آن‌ها در قبال بازار سرمایه و سیاست‌های اقتصادی چیست.

وی گفت: در حال حاضر در این بازار نوسانی نباید تصمیم عجولانه گرفت. در این چند روز اگر کسی خرید میخواهد انجام دهد خیلی با دقت و تحلیل باید برخورد کند چون که روزهای پرنوسانی است. کسانی هم که سهامدار هستند نباید بخاطر این نوسانات دلسرد شوند و نگاه بلندمدت داشته باشند.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • بورس گرسنه ارسالی در

      عجله؟؟؟؟!!.الان نزدیک به یکساله مردم دندان به جگرگرفتن بازم میگیدعجله نکنند. شاخص 2100را آوردیدروی 1100.پنج سال دیگه هم شاخص برنمیگرده. بورس میریزه میگیددلار ارزان شد. دلارگران میشه بورس بازنزولیه. آخه تاکی میخواهید بانیرنگ وفریب این مملکت را اداره کنید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه