ارسال به دیگران پرینت

سویه های جدیدکرونا ویروس | با دلتا ویروس چه باید کرد؟ / تفاوت دلتا ویروس با گونه های قبلی

مردانی از افزایش میزان ابتلا کودکان و نوجوانان به ویروس دلتای هندی در کشور خبرداد و گفت:برخلاف کرونای قدیمی که کودکان کمتر مبتلا می شدند در حال حاضر کودکان و نوجوانان نسبت به سویه اولیه کرونا بیشتر مبتلا می شوند.

سویه های جدیدکرونا ویروس  | با دلتا ویروس چه باید کرد؟ / تفاوت دلتا ویروس با گونه های قبلی

نگرانی و استرس وجود کرونا یک طرف، حالا انواع سویه های جدیدش شده دغدغه ی این روز های ما. هر روز که از خواب بلند می شویم خبر می رسد که سویه ای با فلان اسم خطرناکش در کمین است و به زودی نزدیک می شود. بعد از نوع انگلیسی و آفریقایی و برزیلی و خیلی چیزهای دیگر، این روز ها درگیر شدیم با سوش هندی که اسم درخوری چون دلتا ویروس دارد. هر کدامشان که از راه می رسند دلهره و نگرانی بیشتری ایجاد می کنند و ما هم برای آن که از آن دور باشیم، ماسک هایمان را چند لایه تر می کنیم و تعداد دفعات اسپری کردن دست هایمان با مواد ضدعفونی کننده بیشتر می شود و منتظر می مانیم که سویه جدید دیگری از راه برسد. حالا شاید برایتان سوال باشد با همین دلتا ویروس چه باید کرد؟ و چه مواردی لازم است که بدانیم؟

مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا  گفت: 25 استان کشور تا روز چهارشنبه هفته گذشته با ویروس دلتای هندی درگیر بودند و درحال حاضر مطمئنا آمار موجود بالاتر است.

او درباره میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس دلتای هندی افزود: میزان مرگ و میر با این سویه جهش یافته ممکن است به طور مختصری از کرونای عادی بیشتر باشد اما مرگ و میر زیادی ندارد.

مردانی ادامه داد: برخلاف کرونای قدیمی که کودکان کمتر مبتلا می شدند در حال حاضر کودکان و نوجوانان نسبت به سویه اولیه کرونا بیشتر مبتلا می شوند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: به شدت میزان ابتلا در درون خانواده و به صورت خانوادگی بیشتر از قبل شده است.

او با اشاره به اینکه در فرم شدید بیماری با ویروس دلتای هندی میزان مرگ و میر بالایی در سنین بالا دارد، گفت: افرادی که در حال حاضر واکسینه شدند نیز می توانند به ویروس دلتای هندی مبتلا شوند و ما می بینیم که مواردی نیز در این خصوص در کشور وجود داشته است.

مردانی گفت: افرادی که واکسینه می شوند همچنان باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند چرا که شاهد بستری شدن برخی از این افراد به دلیل ابتلا به بیماری کرونا هستیم.

منبع : برنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه