ارسال به دیگران پرینت

اثربخشی ۶۵ درصدی واکسن کرونای هندی علیه واریانت دلتا

واکسن کووکسین علیه واریانت دلتا که همان گونه جهش یافته هندی کرونا و عامل افزایش ابتلا و مرگ ومیر ناشی از این بیماری در سطح هند و برخی دیگر از کشورهاست، به میزان ۶۵.۲ درصد محافظت ایجاد می‌کند.

اثربخشی ۶۵ درصدی واکسن کرونای هندی علیه واریانت دلتا

خبرگزاری رویترز اعلام کرد شرکت هندی بهارات بیوتک که با نام کووکسین نیز شناخته می‌شود، مدعی شده نتایج مطالعات بالینی فاز سوم واکسن کرونای این شرکت حاکی از اثربخشی 93.4 درصدی این واکسن علیه کرونای علامت‌دار شدید است.

این داده‌ها همچنین نشان داده واکسن کووکسین علیه واریانت مسری‌تر دلتا که همان گونه جهش یافته هندی کرونا و عامل افزایش ابتلا و مرگ ومیر ناشی از این بیماری در سطح هند و برخی دیگر از کشورهاست، به میزان 65.2 درصد محافظت ایجاد می‌کند. یافته‌هایی که می‌تواند باعث افزایش پذیرش مردم برای تزریق این واکسن شود.

بهارات بیوتک تخمین زده است ماهانه 23 میلیون دوز واکسن کرونا تولید خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران در فروردین ماه سال جاری با انتقاد از بدعهدی کشورهای خارجی در تحویل واکسن‌های خریداری شده به ایران اظهار کرده بود: هندی‌ها قرار بود دو میلیون دوز واکسن کرونا به ما بدهند که بعدها گفتند 500 هزار دوز به شما می‌دهیم که ما هزینه این 500 هزار دوز را به هند پرداختیم اما 125 هزار دوز از هند وارد شد و 375 هزار واکسن در فرودگاه به دستور دادستانی هند بلوکه شد و گفتند از هند یک عدد واکسن نیز نباید به جاهای دیگر دنیا برود.

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه