ارسال به دیگران پرینت

معاون وزیر بهداشت:

با اجرای سیاست ایمنی جمعی در برابر کرونا، میلیون‌ها فوتی خواهیم داشت

معاون وزیر بهداشت گفته است برای رسیدن به «ایمنی جمعی» باید ۶۶ درصد جمعیت کشور به کرونا مبتلا شود که در این صورت «میلیون‌ها فوتی خواهیم داشت» و «حرکت به سمت ایمنی جمعی امکان پذیر نیست».

 با اجرای سیاست ایمنی جمعی در برابر کرونا، میلیون‌ها فوتی خواهیم داشت

علیرضا رئیسی که شامگاه شنبه ۲۶ مهرماه با برنامه‌ تلویزیونی «نگاه یک» گفت‌وگو می‌کرد، همچنین خبر داده است که تاکنون به طور قطعی «قطعی کمتر از ۱۵ درصد از کل جمعیت کشور» به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

بر اساس برآوردی که معاون وزیر بهداشت ایران ارائه داده است تاکنون بیش از ۱۲ میلیون نفر از ایرانیان به کرونا مبتلا شده‌اند، این در حالی است که آمار رسمی که از میزان مبتلایان از سوی وزارت بهداشت اعلام شده، بیش از ۵۲۶ هزار نفر است.

ارائه برآوردهای متفاوت درباره میزان ابتلا به کرونا در ایران سابقه‌دار است. حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران تیرماه امسال گفت که ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شده‌اند ولی وزارت بهداشت این آمار را رد کرد.

همان زمان مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری کرونا اعلام کرد که ۱۸ میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شده‌اند.

علاوه بر تفاوت در برآوردهای مربوط به این بیماری، اعلام آمارهای رسمی کرونا در ایران نیز محل تردید بوده است.

در حالی که وزارت بهداشت آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را اندکی بیش از ۳۰ هزار نفر اعلام کرده، ایرج حریرچی، معاون کل وزات بهداشت گفته است آمارهای مربوط کرونا در ایران ۲.۲ برابر چیزی است که اعلام می‌شود.

 

منبع : رادیو فردا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه