ارسال به دیگران پرینت

هشدار اسراییل به شهروندانش: ممکن است در سفرهای خارجی هدف حمله ایران قرار بگیرید

دیروز پس از ماه ها فرودگاه بن گوریون اسراییل شلوغ ترین روز کاری خود را تجربه کرد و بیش از 11 هزار مسافر از این فرودگاه خارج و یا وارد شدند.

هشدار اسراییل به شهروندانش: ممکن است در سفرهای خارجی هدف حمله ایران قرار بگیرید

شورای امنیت ملی اسراییل با صدور هشداری به شهروندان اسراییلی که قصد سفر به کشورهای خارجی به ویژه کشورهای منطقه دارند، هشدار داد ممکن است هدف حملات انتقام جویانه ایران از اسراییل قرار بگیرند.

 به نقل از "تایمز اسراییل"، شورای امنیت ملی اسراییل روز دوشنبه (دیروز) با صدور یک "هشدار سفر" به گردشگران اسراییلی هشدار داد در سفرهای خارجی به کشورهای منطقه مراقب حملات انتقام جویانه ایران باشند.

در این هشدار مدعی شده دولت ایران طی ماه های گذشته هشدار داده اهداف اسراییلی را هدف قرار خواهد داد.

به نوشته تایمز اسراییل پس از ترور سردار (شهید) قاسم سلیمانی و ترور (شهید) فخری زاده، دولت ایران هشدار داده که انتقام این تروها را از اسراییل خواهد گرفت.

در هشدار سفر شورای امنیت ملی اسراییل، کشورهای گرجستان، آذربایجان، ترکیه، امارات متحده عربی، بحرین، مصر، اردن و نیز منطقه اقلیم کردستان عراق از جمله مناطق پرخطر با احتمال وقوع حمله علیه شهروندان اسراییلی توصیف شده است.

 

فرودگاه بن گورین تل آویو

در این بیانیه همچنین آمده است که "سازمانهای جهادی جهانی، با تأکید ویژه بر داعش "انگیزه بالایی" برای شروع حملات جهانی ، از جمله در کشورهایی که اسرائیلی ها به آنها سفر می کنند، نشان می دهند.

این هشدار در حالی صادر شد که روز دوشنبه (دیروز)حدود 5800 مسافر فرودگاه بن گوریون تل آویو را به مقصد کشورهای خارجی ترک کردند. هفته گذشته به دنبال حکم دیوان عالی اسراییل، محدودیت تعداد مسافران مجاز به ورود و خروج از اسراییل به پایان رسید.

به نوشته تایمز اسراییل، از زمان کاهش محدودیت های کرونایی در اسراییل، این بیشترین تعداد خروج روزانه مسافر از طریق فرودگاه اصلی بین المللی اسرائیل بوده است.

همچنین در همین روز بیش از 5200 مسافر ورودی نیز از طریق 83 پرواز خارجی وارد فرودگاه بن گوریون شدند.

دروازه های زمینی و هوایی اسرائیل از 25 ژانویه گذشته تا حد زیادی بسته شده بود و هزاران اسراییلی که در خارج بودند به دلیل اعمال محدودیت ها ناشی از ویروس جهش یافته کرونا، قادر به بازگشت نبودند.

در 2 ماه گذشته و پس از واکسینه کردن بیش از 4.7 میلیون نفر از شهروندان اسراییل نرخ ابتلا و مرگ و میر کرونا به شدت کاهش یافته و محدودیت های سفر و دیگر محدودیت ها و تعطیلی های ناشی از کرونا در حال کاهش است.

طی هفته گذشته  از مجموع هزاران تست کرونای انجام شده در اسراییل تنها 2 درصد آنها مثبت بوده است.

واکسیناسیون سراسری کرونا انگیزه شهروندان اسراییلی را برای سفرهای خارجی افزایش داده است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه