ارسال به دیگران پرینت

یورو ۲۰۲۰؛ مقامات اتحادیه اروپا خواستار سلب امتیاز میزبانی لندن شدند

مقامات سیاسی اتحادیه اروپا با ارسال نامه‌ای به رییس پارلمان اروپا، خواستار سلب امتیاز میزبانی دیدارهای نیمه نهایی و فینال یورو ۲۰۲۰ از ورزشگاه ومبلی لندن شدند.

یورو ۲۰۲۰؛ مقامات اتحادیه اروپا خواستار سلب امتیاز میزبانی لندن شدند

 مقامات سیاسی اتحادیه اروپا با ارسال نامه‌ای به رییس پارلمان اروپا، خواستار سلب امتیاز میزبانی دیدارهای نیمه نهایی و فینال یورو ۲۰۲۰ از ورزشگاه ومبلی لندن شدند.

به گزارش ایرنا، «پاسکال کانفین» رییس کمیسیون محیط زیست پارلمان اروپا در نامه‌ای خطاب به «دیوید ساسولی» رییس پارلمان با اشاره به افزایش موارد ابتلا به سویه دلتا ویروس کرونا در سراسر انگلیس نوشت که این موضوع معادل «دستور تهیه یک فاجعه» است؛ وی در ادامه از وی خواست تا با روسای اتحادیه اروپا یعنی «اورسولا فون دِر لِاین» و «چارلز مایکل» برای مداخله، لابی کند.

کانفین گفته است «باتوجه به اینکه سویه دلتا مسیر ما را برای خروج از بحران تهدید می‌کند، تصمیم بوریس جانسون مبنی بر صدور جواز حضور ۶۰ هزار هوادار در ومبلی برای دیدارهای نیمه نهایی و فینال یورو ۲۰۲۰، غیرمسوولانه است.»

این نامه به تحلیل‌هایی اشاره دارد که براساس آن، سویه دلتا ۴۰ تا ۶۰ درصد سریع‌تر از گونه آلفا سرایت و انگلستان حدود ۲۰ هزار مورد ابتلا به این گونه را گزارش کرده که در مقایسه با ابتدای ماه مه، ۱۰ برابر بیشتر است.

همچنین در این نامه به شیوع موارد جدید ابتلا مرتبط با دیدار فنلاند و روسیه در سن پترزبورگ اشاره شده که «نیمی از مبتلایان جدید در فنلاند را شامل می‌شود.»

کانفین به نیابت از کمیسیون محیط زیست پارلمان اروپا نوشت: بنابراین از اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) می‌خواهیم تا در تصمیم خود مبنی بر سازماندهی دیدارهای نیمه نهایی و فینال در ورزشگاه ومبلی تجدید نظر کرده و یا دست کم، مقامات یوفا و کشور انگلیس اقدامات و تدابیر بهداشتی و امنیتی و تصمیم مرتبط با ظرفیت ورزشگاه را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند زیرا تدابیر سختگیرانه‌تر تنها گزینه موجود برای تضمین سلامت و امنیت هواداران فوتبال است.

«هورست زیهوفر» وزیر کشور آلمان نیز با بازتاب نامه کانفین، یوفا را «کاملا سهل‌انگار» خواند.

وی یادآور شده است که در جریان دیدارهای برگزار شده در مونیخ ۱۴ هزار و ۵۰۰ هوادار حق ورود به ورزشگاه را داشته و ملزم به استفاده از ماسک ، رعایت فاصله اجتماعی و آپلود جواب منفی تست کووید خود در یک نرم افزار بودند.

جدال سُنتی و حساس تیم‌های ملی انگلیس و آلمان در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ با برتری دو بر صفر سه شیرها همراه و انگلیس تحت هدایت «گرت ساوتگیت» راهی یک چهارم نهایی شد.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه