ارسال به دیگران پرینت

آسوشیتدپرس: پایان دوران گذار برگزیت / انگلیس بازار واحد اروپا را ترک کرد

توافق اجرایی میان انگلیس و اتحادیه اروپا از ساعت ۲۳ شب پنجشنبه به وقت لندن اجرایی شد تا لندن رسماً جدایی اقتصادی‌اش از این اتحادیه را تکمیل کند


آسوشیتدپرس: پایان دوران گذار برگزیت / انگلیس بازار واحد اروپا را ترک کرد

رسانه‌های انگلیس گزارش دادند با اجرایی شدن توافق تجاری میان انگلیس و اتحادیه اروپا از ساعت ۲۳ به وقت لندن (۰۲:۳۰ به وقت تهران) دوران گذار برگزیت به پایان رسیده و انگلیس بازار واحد اروپا را ترک کرده است. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت جدایی درازمدت و گاهاً نیش‌دار بریتانیا از اتحادیه اروپا با پایان روابط اقتصادی تکمیل شد تا اتحادیه اروپا کوچکتر شود و انگلیس، رهاتر اما منزوی‌تر. 

خروج بریتانیا از بازار مشترک اتحادیه اروپا بزرگترین تغییر اقتصادی است که این کشور از زمان جنگ جهانی دوم با آن مواجه شده است. 

توافق جاری انگلیس  اتحادیه اروپا محدودیت‌ها و خط قرمزهای خاص خودش را به همراه خواهد داشت اما برای حامیان برگزیت به معنای دستیابی مجدد به استقلال و رها شدن از شبکه قوانین و قواعد اتحادیه اروپا است. 

«بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس که توانست کشورش را در مسیر پرپیچ و خم برگزیت به سوی درب‌های خروجی اتحادیه اروپا رهبری کند گفت: «این لحظه‌ای شگفت‌‌آور برای کشورمان است.»

جانسون در یک پیام ویدئویی به مناسبت سال نو میلادی گفت: «آزادی را در دستمانمان داریم و بر ما است که بیشترین بهره را از آن ببریم.»

جدایی سیاسی انگلیس از اتحادیه اروپا ۱۱ ماه پیش اتفاق افتاد و از آن زمان بود که دو طرف برای مشخص کردن قواعد پیچیده مربوط به جدایی اقتصادی وارد «دوران انتقالی» شدند. 

 انگلیس و اتحادیه اروپا دستیابی به توافق تجاری پسابرگزیت را پنجشنبه هفته گذشته اعلام کردند. این توافق بعد از مذاکرات طولانی میان دو طرف حاصل شد. 

طبق این توافق انگلیس از اول ژانویه، شرایط برای برقراری روابط تجاری با اتحادیه اروپا به ارزش ۶۶۰ میلیارد پوند در سال را پذیرفته است. 

جدایی سیاسی انگلیس از اتحادیه اروپا در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۱ بهمن۹۸) اتفاق افتاد و ضرب‌الاجل ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ به عنوان «دوران گذار» تعیین شد. انگلیس در این دوران ملزم به حفظ معیار‌های اصلی عضویت در این اتحادیه بود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه