ارسال به دیگران پرینت

چین، آمریکا را به اخاذی متهم کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه تهدید واشنگتن را مبنی بر رویارویی پکن با انزوای بین‌المللی در صورت عدم موافقت با یک تحقیق دیگر درباره منشاء کرونا "اخاذی و تهدید محض" خواند.

چین، آمریکا را به اخاذی متهم کرد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روز یکشنبه جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت، واشنگتن فشار بیشتری بر چین وارد میکند تا درباره منشاء کروناویروس تحقیق کند و تاکید کرد که پکن در صورت عدم همکاری با انزوا مواجه خواهد شد.   

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: اظهارات طرف آمریکایی اخاذی و تهدید محض است. چین نارضایتی عمیق خود را ابراز کرده و عمیقا مخالف آن است و ما هرگز این را نمپذیریم.  

او تاکید کرد، چین از زمان آغاز پاندمی کرونا درباره این مساله "شفاف و باز" عمل کرده است و بدون پیش شرط تجربیاتش را با دیگر کشورها در زمینه جلوگیری و پیشگیری از این پاندمی، تشخیص و درمان به اشتراک گذاشته است. او به پذیرش دو تیم کارشناسی بین‌المللی از طرف سازمان جهانی بهداشت اشاره کرد.

 این سخنگو با بیان اینکه تشخص منشاء کرونا مساله‌ای علمی است و نباید خودسرانه سیاسی شود، گفت: اظهاراتی مبنی بر اینکه چین به تحقیقات "نه" گفت، کاملا بی اساس است. اظهاراتی مبنی بر اینکه چین با انزوای بین‌المللی مواجه خواهد شد، ارعاب عامدانه است.  

اوایل امسال، سازمان جهانی بهداشت یک کمیسیون حقیقت‌یاب عازم ووهان کرد و در آنجا کارشناسان به بررسی یک آزمایشگاه، بیمارستانها و بازارها پرداختند تا شاید نشانه ای از منشاء ویروس کرونا بیابند. آنها به نتیجه رسیدند که نشت از این آزمایشگاه "کاملا غیرمحتمل" است و این ویروس عمدتا از خفاش‌ها و از طریق حیوانات واسطه به انسانها منتقل میشود. به دنبال این تحقیق، واشنگتن ابراز نگرانی کرد که آیا چین اطلاعات خام در مورد کرونا را به موقع در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار داده باشد.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه