ارسال به دیگران پرینت

آمریکا باید درباره آزمایشگاه‌های بیولوژیکی خود تضمین دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز تصریح کرد: آمریکا باید درباره آزمایشگاه‌های بیولوژیکی خود تضمین دهد.

آمریکا باید درباره آزمایشگاه‌های بیولوژیکی خود تضمین دهد

 «هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: ما تاکید داریم که آمریکا باید برای تضمین شفافیت و امنیت پروژه‌های خود که مربوط به آزمایشگاه های بیولوژیکی این کشور است اقدامات واقعی انجام دهد.

«هوا چون اینگ» در این ارتباط گفت: با توجه به شرایط کنونی، واشنگتن باید با ایجاد یک مکانیسم نظارتی ویژه که تبادل اطلاعات مربوط به تحقیقات بیولوژیک را به صورت موثر و شفاف در می آورد، موافقت کند.

این در حالیست که «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه نیز هفته گذشته در مصاحبه با روزنامه «کامرسانت» اعلام کرد: این شورا معتقد است که سلاح‌های بیولوژیک در آزمایشگاه‌های تحت کنترل ایالات متحده در نزدیکی مرزهای روسیه و چین تولید می‌شوند. البته برای ما و شرکای چینی مان سوالاتی پیش آمده است. به ما گفته می شود که نزدیک مرزهای ما مراکز بهداشتی و اپیدمیولوژیکی مسالمت آمیزی وجود دارد؛ اما به دلایلی آنها بیشتر برای ما یادآور «فورت دتریک» در مریلند- جایی که آمریکایی ها برای دهه ها در زمینه بیولوژی نظامی کار می کردند- هستند.

دبیر شورای امنیت روسیه در ادامه افزود: به هر حال، توجه به این واقعیت ضروری است که شیوع بیماری های غیر مشخص در مناطق مجاور این اماکن ثبت شده است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه