ارسال به دیگران پرینت

تحریم شرکت های چینی از سوی آمریکا نقض قوانین تجاری است

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن انتقاد تند از اقدام اخیر آمریکا مبنی بر تحریم کردن چندین شرکت چینی، این اقدام واشنگتن را مغایر با قوانین و اصول بازار دانست.

تحریم شرکت های چینی از سوی آمریکا نقض قوانین تجاری است

 سخنگوی وزارت خارجه چین طی سخنانی گفت که پکن تمامی اقدامات لازم برای حمایت از منافع شرکت‌های چینی که اخیراً تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند را انجام خواهد داد.

بر اساس این گزارش، «وانگ ون بین» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: چین از آمریکا می‌خواهد تا به قوانین و اصول بازار احترام گذاشته و شرایط عادلانه و به دور از تبعیض برای شرکت‌های چینی فراهم کند. طرف چینی تمامی اقدامات لازم برای حمایت از منافع قانونی شرکت‌های چینی را اتخاذ خواهد کرد.

وی همچنین در ادامه سخنان خود آمریکا را به سو استفاده از قدرت و بسط فشار بر شرکت‌های چینی متهم کرده و افزود: طرف چینی قویاً با این مساله مخالفت می‌کند. اقدامات آمریکا ناقض قوانین و نظم بازار بوده و به منافع قانونی نه تنها شرکت‌های چینی، بلکه تمامی سرمایه گذاران در سراسر جهان از جمله شرکت‌های داخلی آمریکا لطمه وارد می‌کند.

لازم به ذکر است «جو بایدن» طی ماه‌های گذشته از ریاست جمهوری خود، نه تنها اقدامی برای ترمیم روابط میان واشنگتن و چین در جریان جنگ تجاری میان دو کشور نکرده، بلکه روابط میان دو طرف بیش از پیش رو به سردی گراییده است.

دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های چینی روز پنجشنبه و تنها ساعاتی پس از اعلام آمادگی «لیو هی» معاون نخست وزیر چین برای ایجاد بهبود روابط میان پکن و آمریکا تصویب شد.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته با صدور فرمان اجرایی چندین شرکت چینی را در لیست سیاه سرمایه گذاری در آمریکا قرار داد.

«جو بایدن» در این فرمان اجرایی نام ۲۸ شرکت چینی را به فهرست شرکت‌هایی که سرمایه گذاری آنها در ایالات متحده آمریکا ممنوع است، افزود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه