ارسال به دیگران پرینت

توافق اوکراین و یوفا بر سر پیراهن جنجالی

براساس اعلام فدراسیون فوتبال اوکراین، این کشور در مورد ممنوعیت استفاده از شعار «زنده باد قهرمانان» از روی پیراهن جدید تیم ملی فوتبال اوکراین با اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به توافق رسید.


توافق اوکراین و یوفا بر سر پیراهن جنجالی

به گزارش ایرنا، «آندری پاولکو» رییس فدراسیون فوتبال اوکراین اعلام کرد که توافق صورت گرفته در مورد شعار دیگری (زنده باد اوکراین) نیز بوده اما در مورد اینکه آیا شعار اولیه همچنان روی پیراهن تیم ملی اوکراین قابل رویت است یا خیر توضیح روشنی ارائه نکرد.

پاولکو در فیسبوک نوشت: مذاکرات با یوفا در مورد طراحی جدیدی برای تیم ملی اوکراین به سرانجام رسیده است. مذاکرات بی نهایت دشواری بود و چندین بار هم به طور عملی به بن‌بست رسید؛ با این حال ما موفق شدیم با یوفا به توافق پیروزمندانه‌ای برسیم!

فدراسیون فوتبال اوکراین روز جمعه با اعلام عبارت «زنده باد قهرمانان» به عنوان شعار رسمی این کشور موافقت کرد و این در حالی است که استفاده از این عبارت روی پیراهن تیم ملی این کشور توسط یوفا ممنوع شده است.

یوفا روز پنجشنبه هفته گذشته به اوکراین اعلام کرد که این کشور می تواند طرح نقشه اوکراین را شامل کریمه الحاق شده به روسیه روی پیراهن خود حفظ کند هرچند که این موضوع به خشم کرملین منجر شده اما باید عبارت «زنده باد قهرمانان» را از روی پیراهن حذف کند زیرا این عبارت در دل خود مفهوم نظامی دارد.

پاولکو همان روز برای مذاکرات اضطراری با یوفا راهی رم ایتالیا شد.

وی در فیسبوک اعلام کرد که ۴۵ مدیر اجرایی فوتبال اوکراین جمعه صبح استفاده از دو عبارت «زنده باد قهرمانان» و «زنده باد اوکراین» را به عنوان نمادهای رسمی تیم ملی فوتبال این کشور تایید کردند.

جام ملت‌های اروپا قرار است از ۱۱ ژوئن تا ۱۱ جولای سال جاری(۲۱ خردادماه تا ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰) با حضور ۲۴ تیم در ۱۱ شهر اروپا برگزار شود.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه