ارسال به دیگران پرینت

درآمد تیم ملی فوتبال در بحرین واریز شد

سرپرست کمیته بازاریابی و تلویزیون فدراسیون اعلام کرد پس از رایزنی و مکاتبات متعدد، در نهایت حق پخش بازیهای تیم ملی فوتبال ایران در بحرین به حساب فدراسیون فوتبال واریز شد.

درآمد تیم ملی فوتبال در بحرین واریز شد

 احسان اصولی صفار، سرپرست کمیته بازاریابی و تلویزیونی فدراسیون در خصوص حق پخش دیدارهای تیم ملی فوتبال در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: به دلیل شرایط کرونا و مشکلاتی که برای ما در بحث میزبانی رخ داد، کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی بازی‌های فوق را به بحرین واگذار کرد. از همین رو نامه نگاری‌های مختلفی میان مدیران ارشد فدراسیون با AFC، فدراسیون فوتبال بحرین، شرکتی که فرکانس بازی‌های گروه C را در اختیار فدراسیون‌هایشان قرار می‌دهد و سپس سازمان صدا و سیما صورت گرفت تا هزینه‌ای که بابت حق پخش بازی‌ها وجود دارد، به حساب فدراسیون فوتبال ایران به مبلغ ۶۸ هزار دلار ریخته شود.

وی ادامه داد: برای حق پخش دیدارهای تیم ملی فوتبال در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، تلاش‌های شبانه روزی همکارانم در کمیته بازاریابی و مسئولین فدراسیون فوتبال و اعضای هیأت رئیسه خوشبختانه به نتیجه رسید و در واقع حقی که متعلق به فوتبال بود، در اختیارمان قرار داده شد.

سرپرست کمیته بازاریابی ادامه داد: تماشای مسابقات فوتبال می‌شود محصول فرایندی که در آن باشگاه‌ها، بازیکنان، مربیان و سایر عوامل به فعالیت می‌پردازند. اگر می‌خواهیم فوتبال‌پاک داشته باشیم، باید حق و حقوق تولید کنندگان این محصول را رعایت کنیم.

سرپرست کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال افزود: به عنوان مثال زمانی که یک فیلم یا سریال تولید می‌شود، محصولش تماشای آن در سینما یا پخش در شبکه خانگی است. اما اگر فیلم خارج از مجرای مد نظر پخش شود، غیر قانونی بوده و سرمایه گذار متضرر خواهد شد. نمایش بازی فوتبال در سطح باشگاهی و ملی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اگر حقوق تولید کنندگان که همانا فدراسیون و باشگاه‌ها هستند را رعایت نکنیم تمام تلاش‌هایی که انجام می‌شود تا بازی فوتبال به نمایش گذاشته شود، از بین می‌رود. خوشبختانه برای ۴ دیدار پیش رو که در منامه برگزار می‌شود با همکاری صدا و سیما مبلغ ۶۸ هزار دلار دریافت کردیم که اکنون این مبلغ صرف تدارکات و پشتیبانی تیم ملی فوتبال می‌شود.

وی این اتفاق را گامی مؤثر و مطلوب در فوتبال ایران دانست و در ادامه بیان کرد: با پرداخت حق پخش مذکور، گامی مناسب در جهت اجرای برنامه‌ها و همچنین تحقق حق فدراسیون فوتبال ایران در زمینه حق پخش صورت گرفت که انشاالله این امر تداوم داشته باشد.

اصولی در ادامه درباره نمایش بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در اماکن عمومی از قبیل کافی‌شاپ، سینما و … گفت: پخش مسابقات فوتبال بدون کسب مجوز در اماکنی مانند سینما و رستوران و… مثل این است فیلمی که اسکار گرفته در کافی‌شاپ پخش عمومی داشته باشد. این موضوع نهایت بی اخلاقی و تضعیف حق و حقوق آن تهیه کننده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس طبق قانونی که در اساسنامه فدراسیون فوتبال وجود دارد، حق پخش این موضوع در اختیار فدراسیون فوتبال است و این فدراسیون در اختیار صدا و سیما قرار داده و اگر اتفاقی رخ دهد، بدون شک پیگیر آن خواهیم بود. بر همین اساس در مرحله اول اعلام می‌کنیم در این خصوص رعایت کنند و این حق را به رسمیت بشناسند. در گام بعدی به امید خدا وقتی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی صعود کرد، حق پخش بازی‌ها و حقوق فدراسیون را به شکل قاطع‌تری پیگیری می‌کنیم.

سرپرست کمیته بازاریابی در پایان گفت: باید شرایطی مهیا شود تا موضوع مهم حق پخش تلویزیونی احقاق شود و به شرایطی عالی برسد تا بتوانیم در این بخش به نحو احسن عمل کرده و به وضعیت مناسبی در این خصوص برسیم.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه