ارسال به دیگران پرینت

۴۲۵ نفر در تهران به گردونه انتخابات شوراها بازگشتند

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام کرد: از یک‌هزار و ۵۴۸ نفر رد صلاحیت شده‌ در تهران، یکهزار و ۲۸۰ نفر به هیات نظارت عالی استان شکایت کردند که از این تعداد ۴۲۵ نفر به گردونه انتخابات بازگشتند.

۴۲۵ نفر در تهران به گردونه انتخابات شوراها بازگشتند

«احمد نادری»، روز جمعه در گردهمایی عوامل انتخابات ۱۴۰۰، که در سالن همایش هتل ارم برگزار شد، با تاکید بر اهمیت انتخابات اظهار کرد: انتخابات پیش رو یک اهمیت ویژه‌تر دارد، به این معنا که ریل‌گذاری گام دوم انقلاب از مسیر این انتخابات می‌گذرد و ما باید این انتخابات را جدی بگیریم.

این نماینده مجلس  هدف از جلسه امروز را برگزاری بهتر انتخابات عنوان کرد و ادامه داد: همکاری سازنده عوامل اجرایی و عوامل نظارتی یک انتخابات سالم و خوب و مطلوب را کلید خواهد زد.

وی با بیان اینکه قانون انتخابات شوراها اشکالات جدی دارد و پس از برگزاری پنج دوره انتخابات باید امروز این قانون را اصلاح کنیم، گفت: اشکالات قانون شوراها تاکنون آسیب‌هایی را متوجه شوراها کرده است. در شوراهای پنجم شاهد دستگیری‌های فراوان اعضای شوراها بودیم. هم دوستان ضابط و هم دوستان قضایی در این خصوص اذیت شدند. بنابراین بعد از انتخابات باید با راهکارهای علمی و مطالعات دقیق این وضعیت را آسیب‌شناسی کنیم.

نادری اضافه کرد: بهتر است این انتخابات از نمایندگان مجلس گرفته شود اما شورای نگهبان هم ملاحظات جدی در مورد بحث شوراها دارد،. اگر شورای نگهبان این مسئولیت را قبول کند، منجر به هماهنگی در کلیت انتخابات و نظارت بر انتخابات  خواهد شد. اگر هم این شورا قبول نکند، نهاد مستقلی ذیل مجلس یا جای دیگر باید انتخابات را مدیریت کند.

وی ادامه داد: در استان تهران از ۵ هزار و ۹۳۷ نفر شرکت‌کننده مجموعاً توسط نهادهای اجرایی و نظارت در مرحله شهرستان‌ها ۱۵۴۸ نفر رد صلاحیت داشتیم و ۹۰۸ نفر توسط هیات اجرایی رد صلاحیت شدند. ۱۰۴۰ نفر نیز توسط هیات نظارت شهرستان‌ها رد صلاحیت شدند که البته ما هر ۱۵۴۸ نفر را رسانه‌ای کردیم و از این ۱۲۸۰ نفر به هیات نظارت عالی استان که مرجع آن، ما بودیم، شکایت کردند و نتیجه این شد که ما ۴۲۵ نفر را به گردونه انتخابات بازگرداندیم.

رییس هیات نظارت شوراها ادامه داد: معیارهای ما در استان تهران اعمال مر قانون در کنار رافت اسلامی بود. ما از همه ادیان و مذاهب تایید صلاحیت داشتیم و نشان دادیم که بدون جناح‌بندی و حب و بغض به وظیفه خود پرداختیم.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه