ارسال به دیگران پرینت

مرزهای ایران به روی گردشگران خارجی باز می‌شود

معاون گردشگری اعلام کرد: صدور ویزای گردشگری ایران برای گردشگران خارجی، به دنبال توافق‌های اولیه، از نیمه دوم تیرماه ١۴٠٠ از سر گرفته می‌شود.

مرزهای ایران به روی گردشگران خارجی باز می‌شود

ولی تیموری با اشاره به توقف صدور ویزای گردشگری ایران از سال گذشته تا کنون و بسته بودن مرزها به روی گردشگران خارجی از زمان شیوع ویروس کرونا، به ایسنا خبر داد: توافق اولیه برای بازگشایی مرزهای ایران به روی گردشگران خارجی با وزارتخانه‌های امور خارجه، کشور و بهداشت شده است که پس از تهیه و تایید نهایی مقررات و پروتکل سفر، صدور ویزای توریستی ایران نیز از سرگرفته می‌شود.

او یادآور شد: موضوع بازگشایی مرزها به روی گردشگران خارجی تا به حال، دو سه مرتبه در کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا مطرح شده و قرار بود این ستاد مصوبه آن را صادر کند که کشور با پیک کرونای انگلیسی و هندی مواجه شد و موضوع متوقف ماند.

او افزود: ما موضوع را سرسختانه از طریق وزارتخانه‌های مرتبط پیگیری کردیم، فضای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی کرونا نیز نسبت به بازگشایی مرزها به روی گردشگران خارجی مثبت بود. غیر از وزارت بهداشت که ملاحظاتی داشته است، این طرح مخالف دیگری ندارد. بنابراین موضوع را یک‌بار دیگر دوشنبه هفته گذشته در کمیته‌های تخصصی مطرح کردیم و با اشاره به مصائب معیشتی و شغلی فعالان گردشگری در بیش از یک سال گذشته، قرار شد پروتکلی در ارتباط با سفر گردشگران خارجی و بازگشایی مرزها در وزارت کشور با محوریت اداره کل امور مرزی نهایی شود و دوباره در کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا مورد بررسی قرار گیرد تا پس از تایید و تصویب، از نیمه دوم تیرماه صدور ویزای توریستی ایران از سر گرفته شود.

معاون گردشگری درباره سرانجام پروتکل‌های قبلی که در ارتباط با شرایط سفر گردشگران خارجی به ستاد ملی کرونا ارائه شده بود، گفت: با توجه به تغییر شرایط، پروتکل و مقررات سفر به ایران نیز باید اصلاح و به‌روزرسانی شود، چون به هر حال بحث تردد از مرزها مطرح است و موضوع فقط گردشگران خارجی نیستند.

تیموری اظهار کرد: بازگشایی مرزها به بسترسازی نیاز دارد، نمی‌توان انتظار داشت یک‌باره گردشگران به ایران سفر کنند، به ویژه با فضایی که پس از شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است. بنابراین ما برنامه‌ریزی برای بازاریابی را انجام داده‌ایم؛ مثلا قرار است از ظرفیت المپیک توکیو (ژاپن) و اکسپو دبی (امارات) برای معرفی ایران استفاده کنیم و روی نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری با توجه به محدودیت حضور در تعداد زیادی از آن‌ها بازنگری داشته باشیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه