ارسال به دیگران پرینت

پیش بینی روند بازار سکه در 18 خرداد

برگشت قیمت طلا در بازار جهانی به نفع قیمت سکه است اما در معاملات پشت خط این قیمت تحت تاثیر افت قیمت دلار قرار داشت

پیش بینی روند بازار سکه در 18 خرداد

بازگشت اونس طلا به بالای مرز هزار و ۹۰۰ دلاری می تواند سمت و سوی انتظارات معامله گران سکه را تحت تاثیر قرار دهد. دیروز سکه  بالای محدوده حساس ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نوسان کرد و این اتفاق موجب شد که انتظارات افزایشی در بازار فلز گران بهای داخلی برجسته شود. با این حال، یک عامل سد راه افزایشی های بازار سکه بود و آن، نزول بهای طلا در بازارهای جهانی بود که دیروز بعدازظهر تا محدوده هزار و ۸۸۰ دلار کاهش یافت.

شب گذشته طلای جهانی از فاز نزولی خارج شد و تا مرز هزار و ۹۰۰ دلاری بالا آمد. این برگشت،‌ خوشبینی را در میان معامله گران سکه ایجاد کرد. در صورتی که امروز دلار راه نزولی را در پیش نگیرد، سکه می تواند با قدرت خود را بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تثبیت کند. این اتفاق در حالی ممکن است رخ دهد که دیشب در بازار پشت خطی، فلز گران بهای داخلی تحت تاثیر افت دلار قرار داشت. ساعت ۲۲ شب گذشته، سکه در محدوده ۱۰ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان معامله شد.

سکه

 در چنین شرایطی، صعود اونس طلا در روز جاری می تواند ضربه گیر کاهش قیمت سکه شود یا نقش محرکی برای افزایش قیمت فلز گران بهای داخلی را بازی کند. به نظر می رسد، روند دلار در روز سه شنبه مشخص خواهد کرد که کدام سناریو برای سکه رخ خواهد داد.

سکه مدت هاست که محدوده بالای ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را تجربه نکرده است و برای وقوع این اتفاق، نیاز دارد که دلار را زیر مرز ۲۴ هزار تومانی ملاقات نکند. تثبیت سکه زیر محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، هدف ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی را فعال خواهد کرد.

 
 

حباب سکه

 
منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه