ارسال به دیگران پرینت

بی اعتنای سکه به عقب گرد دلار+ نمودار

امروز 12 خرداد 1400 سکه امامی برای دومین روز متوالی به روند دلار اعتنایی نکرد.

بی  اعتنای سکه به عقب گرد دلار+ نمودار

بی محلی سکه به حرکات دلار+ نمودار

اسکناس آمریکایی 3 دهم درصد از ارزش خود را از دست داد و به زیر محدوده 23 هزار و 900 تومانی رفت. با وجود این افت، در بازار سکه، میزان خریدها افزایش یافت. فلز گران بهای داخلی با تکیه بر افزایش فعالیت خریداران توانست 3 دهم درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند و به نزدیکی سطح 10 میلیون و 900 هزار تومان برسد.

به گفته فعالان، سکه بازان در روزهای گذشته تصور می کردند که اسکناس آمریکایی در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت. به همین دلیل، ترجیح می دادند که چندان به صورت جدی در موقعیت خرید قرار نگیرند. با این حال، حفظ محدوده 23 هزار و 800 تومانی در بازار دلار موجب شده است که سکه بازان به روند آتی بهای اسکناس آمریکایی خوشبین تر شوند. در کنار این، دلار در دو روز گذشته چند بار به کانال 24 هزار تومانی رفته است و همین مساله موجب شده است که انتظارات افزایشی در بازار فعال باقی بماند. با این حال، عقب گرد دلار از محدوده 23 هزار و 800 تومانی می تواند بار دیگر موجب افت قیمت سکه شود.

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که فلز گران بهای داخلی بتواند بالای محدوده 10 میلیون و 800 هزار تومان باقی بماند، خریداران به حضور فعال خود در بازار ادامه خواهند داد. سکه بازان در دو روز اخیر به روند دلار اعتنای چندانی نکرده اند و همین موضوع موجب شده است که حباب فلز گران بهای داخلی در محدوده مثبت قرار بگیرد. به گفه تحلیل گران افزایش حباب نشانه آن است که سطح تقاضا در بازار بالاتر رفته است.

عامل دیگری که می تواند در روزهای آینده به رشد معنادار سکه کمک کند، افزایش بهای دلار به بالای مقاومت 24 هزار و 400 تومانی است. معامله گران دلار در روزهای اخیر خریدهای خود را کاهش دادند. آن ها تصور می کنند باید در انتظار آشکار شدن نتایج مذاکرات هسته ای باقی بمانند. در صورتی که اخبار مثبتی از مذاکرات منتشر نشود، دلار می تواند با سرعت بیشتری به مسیر افزایشی بازگردد. این در حالی است که احتمالا بازارساز نیز تلاش زیادی خواهد کرد که دلار به بالای خط 25 هزار تومانی صعود نکند.

بازدهی بازارها ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه