ارسال به دیگران پرینت

نزول قیمت سکه دشوار شد | اثر طلا و دلار بر بازار سکه

قیمت سکه در معاملات پشت خطی از یک مرز مهم عبور کرد. افزایش قیمت دلار و پیش بینی صعود قیمت اونس دو دلیل افزایش قیمت سکه در پیش گشایش بازار امروز بودند.

نزول قیمت سکه دشوار شد | اثر طلا و دلار بر بازار سکه

قیمت سکه امامی در انتهای هفته گذشته محدوده 10 میلیون و 800 هزار تومانی را از دست داد. از دست رفتن این حمایت، چراغ سبزی برای فروشندگان بازار بود و انتظارات کاهشی را برجسته کرد. با این حال، اتفاق مهمی در روزهای تعطیل بازار و در معاملات پشت خطی افتاد که می تواند روند قیمت سکه را تحت تاثیر قرار دهد.

 اولین عاملی که  احتمال تغییر روند را در بازار سکه برجسته می کند، افزایش قیمت دلار در معاملات ‍‍پشت خطی بود. حرکت دلار به سمت کانال 24 هزار تومانی در انتهای روز یک شنبه می تواند حداقل زمینه ساز برگشت فلز گران بهای داخلی به بالای محدوده 10 میلیون و 800 هزار تومانی شود.

سکه

رشد سکه در بازار پشت خطی

دیشب در معاملات پشت خطی، سکه بازان توانسته بودند، فلز گران بهای داخلی را به بالای محدوده 10 میلیون و 800 هزار تومان ببرند. با دلار 24 هزار تومانی،‌ ارزش ذاتی سکه حداقل در محدوده 10میلیون و 700هزارتومان قرار می گیرد وبا توجه به برگشت تقاضای احتیاطی به بازار، صعود بیشتر فلز گران بهای داخلی دور از دسترس نیست. سکه در انتهای هفته گذشته حباب بالای یک درصد را تجربه کرده بود. اگر قرار باشد، همین سطح از حباب یک درصدی حفظ شود، سکه می تواند به راحتی بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی قرار بگیرد. ماندن سکه بالای محدوده یاد شده به معنای کاهش توان کاهشی های بازار است.

اثر طلا بر قیمت سکه

 به گفته فعالان، کاهش بهای اونس طلا تا حدی می تواند ضربه گیر انتظارات افزایشی در بازار سکه شود. طلا در انتهای هفته گذشته مرز هزار و ۹۰۰ دلاری را از دست داد و تا زمانی که به بالای آن بازنگردد، انتظارات افزایشی سکه بازان به میزان گذشته نخواهد بود.  با این حال، برای سکه بازان جهت حرکتی دلار از اهمیت بیشتری برخوردار است. کلید روند بازار امروز در دست مرز ۲۴ هزار تومانی بازار دلار است.

 
 

حباب

 
منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه