ارسال به دیگران پرینت

جواد عزتی همزمان می‌تواندمعصوم و فریبکار باشد

روز جمعه نخستین قسمت از مجموعه نمایش خانگی «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان منتشر شد و در گام نخست، بسیار تحسین شد و میزان زیادی از نظرات مثبت را به خود اختصاص داد.

جواد عزتی همزمان می‌تواندمعصوم و فریبکار باشد

کامنت‌ها و توئیت‌های فراوان و همچنین آمار 96 درصدی رضایت مخاطبان در پلتفرم، مؤید این نکته است. گزارش پیش رو به اولین اپیزود از سریال 20 قسمتی «زخم کاری» می‌پردازد که از این به بعد، جمعه‌ها از پلتفرم فیلیمو منتشر خواهد شد.

یک اقتباس ادبی

«زخم کاری» نخستین سریال نمایش خانگی است که از یک داستان مکتوب اقتباس شده. مهدویان فیلم نامه این مجموعه را بر اساس رمان «بیست زخم کاری» اثر محمود حسینی‌زاد نوشته و بر اساس تیتراژ سریال، در این راه، از حضور همکارانی نیز بهره‌مند بوده است. به علاوه به دلیل آن که گرته‌برداری رمان (و به تبع آن سریال) از نمایش نامه «مکبث» اثر شکسپیر کاملا جدی است، می‌توان این انتظار را داشت که در «زخم کاری» برخلاف آن چه که در فیلم و سریال‌های ایرانی مرسوم است، فیلم نامه نقطه قوت باشد،نه نقطه ضعف.اولین تجربه محمدحسین مهدویان درنمایش خانگی، فضایی به کلی متفاوت از اغلب درام‌های عاشقانه این مدیوم دارد.بر اساس قسمت اول،به نظر می‌رسد این سریال شباهت‌هایی به سه‌گانه «پدرخوانده» دارد و به جز رد پای کمرنگ یک مثلث عشقی،شباهتی به عشق‌های آبکی سریال‌های پرشمار یکی،دو سال اخیر نمایش خانگی ندارد.آن چه که«زخم کاری»به تصویر می‌کشد،قدرت،ثروت و درگیری جانشینان بالقوه یک امپراتوری است که در سریال‌های ایرانی سابقه چندانی ندارد.

بهترین شروع تاریخ نمایش خانگی

«زخم کاری» در قسمت نخست، میخ خود را محکم می‌کوبد. گره اصلی و چند گره فرعی در داستان زده می‌شود و شماری از شخصیت‌های اصلی که به نظر می‌رسد به دقت پرداخته شده‌اند، معرفی می‌شوند. علاوه بر آن چه که درباره فیلم نامه این اثر بالاتر گفته شد، کارگردانی قدرتمند محمدحسین مهدویان، این سریال را در جایگاهی بالاتر از بسیاری از سریال‌های پرمخاطب این مدیوم قرار می‌دهد. استعارات فراوانی که در قسمت اول «زخم کاری» دیده می‌شود، نشان از دقت کارگردان در اجرا و همچنین تسلط نویسندگان بر اجزای داستان دارد. شروع «زخم کاری»، انتظارات را از مهدویان به عنوان یک فیلم ساز پیشرو برآورده می‌کند و از نظر کیفیت ساخت، برترین آثار این مدیوم همچون «شهرزاد» را به خاطر می‌آورد. اگر قسمت اول این مجموعه را بهترین شروع یک سریال نمایش خانگی ندانیم، بی‌تردید یکی از بهترین‌هاست.

بازی‌های حساب‌شده

تقریباً همه بازیگران «زخم کاری» در جایگاه درستی قرار گرفته‌اند. «مالکی» شخصیت اصلی سریال با بازی جواد عزتی، همزمان با ارتکاب خطا، در آتش عذاب وجدان می‌سوزد؛ چهره‌ای که هم گناهکار و هم قربانی است. جواد عزتی که به علت میمیک صورت خود، همزمان می‌تواندمعصوم و فریبکار باشد، انتخاب خوبی برای این نقش است و از قضا بازی به‌اندازه و کم‌نقصی دراین نقش داشته است.رعنا آزادی‌ور نقش‌آفرینی چشمگیری دارد و سعید چنگیزیان نیزکه از دیگر هنرپیشه‌های اصلی سریال است، با بازی حساب‌شده، در قسمت نخست درخشیده است. کاظم هژیرآزاد، منوچهر علیپور و در رأس آن‌ها سیاوش طهمورث بازیگران پیش کسوت سریال، نقش‌آفرینی‌های خوبی به نمایش گذاشته‌اند. با وجودی که هانیه توسلی و الهه حصاری به عنوان دو بازیگر اصلی سریال هنوز به قصه وارد نشده‌اند، اما با نگاهی به قسمت نخست و البته توانایی مهدویان در بازی گرفتن از بازیگران در آثار قبلی‌اش، بدون شک می‌توان به نتیجه حضور این ستاره‌ها در «زخم کاری» امیدوار بود و حتی این سریال را سکوی پرتاب احتمالی برای برخی از آنان دانست.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه