ارسال به دیگران پرینت

بازداشت برگزار کنندگان سالگرد قربانیان "تیان‌آن‌من" در هنگ کنگ

پلیس هنگ کنگ امروز (جمعه) یکی از برگزارکنندگان مراسم سالانه بزرگداشت قربانیان سرکوب ۱۹۸۹ میدان تیان آن من، چین را بازداشت کرد.


بازداشت برگزار کنندگان سالگرد قربانیان "تیان‌آن‌من" در هنگ کنگ

دستگیر "چو هانگ تونگ"، معاون رئیس "ائتلاف هنگ کنگ در حمایت از جنبش‌های دموکراتیک میهن‌پرستی" در حالی رخ داد که هزاران پلیس در خیابان‌های هنگ کنگ مستقر شدند تا نگذارند مراسمی برگزار شود.

این مراسم هر ساله چهارم ژوئن در پارک ویکتوریای هنگ کنگ برگزار می‌شود و به ویژه نمادی از تمایلات و درخواست‌های دموکراتیک این دولتشهر برای حفظ روش متفاوت زندگی از چین است.

"چیو یان لوی"، مدیر اجرایی این ائتلاف گفت:‌ معاون رئیس ائتلاف می‌خواست به پارک ویکتوریا بیاید تا در مراسم شرکت کند که دستگیر شد.

این در حالی است که "لی چئوک یان"، رئیس این ائتلاف نیز بابت برگزاری تجمعی غیرقانونی در زندان به سر می‌برد.

پلیس هنگ کنگ برای دومین سال است که برگزاری چنین مراسمی را ممنوع اعلام کرده و گفته که علت این اقدام هم نگرانی از گسترش بیشتر ویروس کروناست.

کری لام، مدیر اجرایی هنگ کنگ درباره این بزرگداشت، اظهارنظر نکرد و تنها گفت که شهروندان باید از قانون و حزب کمونیست چین تبعیت کنند. بزرگداشت مراسم سرکوب میدان تیان آن من در چین ممنوع است.

سال گذشته میلادی هزاران هنگ کنگی ممنوعیت برگزاری مراسم را مورد بی اعتنایی قرار داده و در پارک ویکتوریا تجمع کردند و در سراسر شهر نیز مردم مراسم را برگزار کردند.

امسال هم مردم هنگ کنگ گفته‌اند شاید بار دیگر در خانه‌های خود و برای بزرگداشت این مراسم شمع روشن کنند و برخی از کلیساها نیز برای عبادت کنندگان باز خواهند بود.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه