ارسال به دیگران پرینت

سگ های کرونایاب در تایلند

دولت تایلند در مواجه با موج جدید همگیری ویروس کرونا در این کشور به امید شناسایی سریع مبتلایان به این ویروس از سگ های آموزش دیده کرونایاب استفاده می‌کند.

 سگ های کرونایاب در تایلند

محققان دانشکده علوم دامپزشکی در دانشگاه «چولالونگ کورن» بانکوک با تربیت ۶ سگ تصمیم گرفتند تا با بکارگیری آنها برای شناسایی بوی عرق بیماران مبتلا به ویروس کرونا اقدام و از این طریق بهتر و سریعتر بتوانند افراد مبتلا به این بیماری مهلک را شناسایی کنند.

از دهم ماه مه (۲۰ اردیبهشت) دست کم ۳ قلاده سگ از این گروه ۶ تایی بیش از هزار نمونه از افراد مبتلا را در میان کارمندان این دانشکده، دانشجویان و مردم خارج از دانشگاه شناسایی کرده اند و نتایج بدست آمده به طرز شگفت انگیزی نزدیک به ۹۵ درصد موفقیت آمیز بوده است.

مرحله شناسایی بیماران مبتلا به کرونا بدین ترتیب است که سگ ها پس از بو کردن نمونه عرق که در ظرف فلزی قرار دارد می توانند مشخص کنند کدام افراد مبتلا به ویروس هستند. اگر شخصی آلوده به ویروس باشد سگ ها مقابلش می نشینند و اگر شخص سالم باشد سگ ها از کنارش عبور می کنند.

با این وجود رئیس این تیم تحقیقاتی پیش تر خاطر نشان کرده بود مطمئن نیست این روش که در کشورهای دیگر از جمله فنلاند، امارات متحده عربی، آلمان و هند نیز به کار رفته است در تایلند به دلیل غذاهای بسیار تند و پر ادویه موفق آمیز باشد.

گفتنی است براساس تحقیقات مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در آمریکا، سگ ها از معدود حیواناتی هستند که می توانند پس از تماس نزدیک با مبتلایان ویروس کرونا به این ویروس آلوده شوند. البته خطر انتقال این بیماری از حیوانات به انسان ها بسیار کم است.

از اینرو برای تماس نداشتن مستقیم بینی سگ ها با نمونه های کرونا در طراحی ظروف نمونه گیری نیز تدابیری از سوی پژوهشگران تایلندی در نظر گرفته شده است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه