ارسال به دیگران پرینت

بیماران مبتلا به پارکینسون در معرض خطر ابتلا به نوع شدید کرونا قرار میگیرند

نتیجه مطالعه جدید نشان داده است که بیماران مبتلا به پارکینسون بیش از دیگران، به نوع شدید کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند و در معرض عوارض ناشی از آن قرار می‌گیرند.

بیماران مبتلا به پارکینسون در معرض خطر ابتلا به نوع شدید کرونا قرار میگیرند

بسیاری از مطالعات مرتبط با کووید-۱۹ نشان داده‌ اند که بیماران مبتلا به پارکینسون، عوامل خطر زیادی را دارا هستند که موجب می‌ شود به نوع شدید کووید-۱۹ مبتلا شوند.

اکنون محققان «دانشگاه رور-بوخوم» (RUB) آلمان،داده‌ های جامع‌ تری را در مورد این موضوع ارائه می‌ دهند. محققان در این مطالعه، داده‌ های مربوط به درمان پارکینسون را در ۱۴۶۸ بیمارستان مورد بررسی قرار دادند.

نتایج این مطالعه نشان داد که ابتلا به کووید-۱۹ در افراد مبتلا به پارکینسون به ویژه افراد بالای ۶۵ سال و یا افراد مبتلا به نوع شدید پارکینسون، شایع‌ تر از افرادی است که به پارکینسون مبتلا نیستند محققان همچنین متوجه شدند که افراد مبتلا به پارکینسون در صورت ابتلا به کووید-۱۹، بیشتر از سایر افراد تحت تاثیر بیماری‌ های پرخطر قرار می‌ گیرند.

پروفسور «لارس تونگز» که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: بیماران مبتلا به پارکینسون به خاطر ضعیف بودن ممکن است در معرض خطر ابتلا به نوع شدید کووید-۱۹ قرار بگیرند. میزان خطر، با افزایش سن و رسیدن به مراحل پیشرفته پارکینسون بالا می‌رود. عملکرد ریه ممکن است به خاطر بیماری و ضعف عضلات تنفسی ناشی از پارکینسون مختل شود.

تونگز ادامه داد: این مطالعه بر درمان مطلوب پارکینسون در شرایط همه‌گیری کووید-۱۹ تاکید می کند. خدمات پزشکی از راه دور می‌ توانند در آینده از این موضوع پشتیبانی کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند. این ویروس در حال حاضر در بسیاری از کشورها شیوع دارد.

این پژوهش، در مجله Movement Disorders منتشر شده است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه