ارسال به دیگران پرینت

برگزاری کنسرت 5 هزار نفره در اسپانیا بدون ابتلا 1 نفر به کرونا

این کنسرت آزمایشی امیدها به امکان برگزاری اجتماعات عمومی مشابه حتی بدون رعایت فاصله فیزیکی اما با رعایت دیگر موازین بهداشتی را افزایش داده است.

برگزاری کنسرت 5 هزار نفره در اسپانیا بدون ابتلا 1 نفر به کرونا

مقامات اسپانیایی اعلام کردند کنسرت آزمایشی 5 هزار نفره که در فروردین ماه گذشته در شهر بارسلونا برگزار شد، با رعایت تمهیدات بهداشتی حتی بدون رعایت فاصله فیزیکی، بدون ابتلا حتی 1 نفر به کرونا بوده است.

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، این کنسرت در روز 27 مارس گذشته (7 فروردین 1400) در شهر بارسلونا برگزار شده و همه شرکت کنندگان در این کنسرت پیش از حضور در آن آزمایش آنتی ژن کرونا داده اند.

همچنین شرکت کنندگان در کنسرت به جز اوقات خوردن و آشامیدن موظف به زدن ماسک بوده و ماسک مورد استفاده آنها همه از نوع "اف اف پی 2" بوده است.

همچنین تلاش شده در زمان برگزاری کنسرت، سیستم تهویه سالن محل برگزاری کنسرت خوب کار کند.

این کنسرت موسیقی راک بدون رعایت فاصله اجتماعی بوده است اما دیگر تمهیدات به کار گرفته شده در آن باعث شد هیچ موردی از ابتلا به کرونا در 2 هفته پس از برگزاری کنسرت مشاهده نشود.

تنها 6 نفر از افرادی که در این کنسرت شرکت داشتند در 2 هفته بعد مبتلا به کرونا شده اند که تحقیقات نشان داد منشا ابتلا آنها به کرونا از کنسرت نبوده است.

برگزاری کنسرت 5 هزار نفره در اسپانیا بدون ابتلا 1 نفر به کرونا

این کنسرت یکی از معدود کنسرت هایی بوده که از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا در 15 ماه گذشته در اروپا برگزار شده است.

نتیجه آزمایشی این کنسرت امیدها را  به برگزاری اجتماعات مشابه با رعایت موازین بهداشتی حتی بدون رعایت اصل فاصله فیزیکی افزایش داده است چون در این آزمایش ثابت شد با داشتن یک سیستم تهویه مناسب هوا، انجام تست های آنتی ژن و استفاده از ماسک ایمن می توان حتی بدون رعایت فاصله فیزیکی در محیط های سربسته اجتماع کرد.

گفتنی است در اوایل ماه مارس گذشته مقامات بهداشتی هلند نیز یک کنسرت آزمایشی با شرایط مشابه برای ارزیابی تاثیر رعایت پروتکل های بهداشتی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در گردهمایی های عمومی برگزار کرده اند که نتایج آن کنسرت آزمایشی نیز امیدوار کننده بوده است.

طی هفته های گذشته کنسرت های آزمایشی دیگری نیز برای ارزیابی نتایج رعایت شیوه نامه های بهداشتی در گردهمایی های عمومی در کشورهایی چون آلمان، روسیه و نیوزیلند برگزار شده است.

برگزاری کنسرت 5 هزار نفره در اسپانیا بدون ابتلا 1 نفر به کرونا

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه