ارسال به دیگران پرینت

سقوط ارزش بیت کوین به دنبال محدودیت استخراج در چین

به دنبال اعلام دولت چین مبنی بر محدودیت فعالیت استخراج ارزهای دیجیتال در این کشور، ارزش بازار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال سقوط کرد.

سقوط ارزش بیت کوین به دنبال محدودیت استخراج در چین

 تلویزیون "سی جی تی ان" چین، «لیو خه» معاون نخست وزیر چین روز گذشته /جمعه/ در جلسه‌ شورای دولتی این کشور اعلام کرد که فعالیت استخراج ارزهای دیجیتال محدود خواهد شد.

در این بیانیه آمده است که دولت استخراج و معاملات بیت کوین را محدود می کند و همچنین از سرایت ریسک های فردی به اجتماع جلوگیری می کند.

پیش از این نیز در روز چهارشنبه، سه ناظر مالی چینی فعالیت موسسات مالی مربوط به رمزنگاری را ممنوع کرده بودند.

کمیته توسعه و ثبات مالی شورای دولتی چین پس از جلسه روز جمعه نیز گفت: همچنین اقدامات غیرقانونی در بازار اوراق بهادار را تحت فشار قرار داده و ثبات را حفظ خواهد کرد.

چین بیشترین استخراج بیت کوین جهان را انجام می دهد. براساس داده های مرکز مالی کمبریج، چین بیش از ۷۰ درصد قدرت محاسباتی جهان برای بیت کوین بین سپتامبر ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده است.

استخراج ارزهای رمزپایه در سالهای اخیر توجه نظارتی را در چین جلب کرده است. در آوریل ۲۰۱۹، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین استخراج ارز رمزنگاری شده را به دلیل نگرانی هایی از جمله اتلاف انرژی و تنظیم مقررات، در لیست اولیه صنایع مورد نظر برای حذف قرار داد و طبق نسخه نهایی منتشر شده در ماه نوامبر امسال استخراج ارز رمزنگاری شده را از لیست حذف کرد.

در ژوئن ۲۰۱۹، بانک مرکزی چین در بیانیه ای اعلام کرد: کلیه مبادلات ارز رمزنگاری داخلی و خارجی و وب سایت های ارائه دهنده سکه های دیجیتال را ممنوع می کند.

اواخر آوریل ۲۰۲۱، منطقه خودمختار مغولستان داخلی واقع در شمال چین اعلام کرد که برای کاهش انتشار کربن در منطقه، مزارع استخراج ارز رمزنگاری شده که از سوخت های فسیلی استفاده می کنند را تعطیل خواهد کرد.

با توجه به تشدید مقررات در اقتصادهای بزرگ، بیت کوین پس از تردید ناشی از توییت های ایلان ماسک مدیر عامل تسلا در مورد تأثیرات زیست محیطی استخراج رمز ارزها، موفق به بهبود کاهش قیمت هفته گذشته خود نشد. وزارت خزانه داری ایالات متحده هم روز پنجشنبه خواستار اعمال قوانین جدیدی شد که از معاملات بزرگ مالیات اخذ می کند.

هنگ کنگ چین نیز روز جمعه پیشنهاد داد که مبادلات ارزهای رمزنگاری شده در این شهر باید از طریق تنظیم کننده بازار مجوز داشته باشند و فقط مجاز به ارائه خدمات به سرمایه گذاران حرفه ای هستند.

قیمت هر بیت کوین در حال حاضر حدود ۳۶ هزار دلار است، در حالی که این رقم پیش از کاهش قیمت در دو هفته اخیر حدود ۶۳ هزار دلار بود.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه