ارسال به دیگران پرینت

وزیر خارجه چین: با «ملی گرایی واکسن» مخالفیم / واکسن چینی به ۴۳ کشور اهدا شده یا در حال اهداست

وزیر امورخارجه و مشاور دولت پکن گفت: چین با «ملی گرایی واکسن» مخالف است و هرگونه «شکاف واکسن» یا تلاش برای سیاسی کردن همکاری در مورد واکسن کووید ۱۹ را رد می‌کند.

وزیر خارجه چین: با «ملی گرایی واکسن» مخالفیم / واکسن چینی به ۴۳ کشور اهدا شده یا در حال اهداست

 وانگ یی، وزیر امورخارجه چین و مشاور دولت پکن روز یکشنبه در جریان یک کنفرانس رسانه‌ای گفت: چین با «ملی گرایی واکسن» مخالف است و هرگونه «شکاف واکسن» یا تلاش برای سیاسی کردن همکاری در مورد واکسن کووید ۱۹ را رد می‌کند.

 وی افزود: واکسن‌ها سلاحی قدرتمند در برابر ویروس هستند و امیدی برای نجات جان انسان‌ها به وجود می‌آورند. این واکسن‌ها باید به تمام دنیا خدمت کرده و به نفع همه بشریت باشند.

وزیر امورخارجه چین و مشاور دولت پکن تأکید کرد، چین قاطعانه معتقد است که واکسن‌های کووید 19 باید به عنوان یک کالای عمومی تبدیل شود؛ وی این کشور را به عنوان پیشرو متعهد در ارتقا همکاری بین المللی در زمینه واکسن و مدافع سرسخت توزیع عادلانه واکسن معرفی کرد.

وانگ یی ادامه داد: بیش از ۶۰ کشور مجاز به استفاده از واکسن‌های چینی شده‌اند؛ علاوه بر این واکسن چینی به ۴۳ کشر اهدا یا در حال اهدا است و ایمنی و اثربخشی واکسن‌های چینی در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است.

وی افزود: امید ما این است که واکسن‌های چینی اطمینان و امید بیشتری را به مبارزه جهانی با ویروس تزریق کنند.

وزیر امورخارجه چین و مشاور دولت پکن خاطرنشان کرد: تعدادی واکسن کووید ۱۹ اکنون در سراسر جهان در دسترس است و این تصمیم هر کشور است که کدام یک را انتخاب کند.

وانگ یی در پایان گفت: ما امیدواریم که همه کشورهای توانمند آنچه در توان دارند برای تهیه واکسن به کشورهای نیازمند به ویژه کشورهای در حال توسعه انجام دهند تا مردم در سراسر جهان به واکسن‌های مقرون به صرفه - واکسن‌هایی که واقعاً به نفع مردم است دسترسی داشته باشند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه