ارسال به دیگران پرینت

عمل جراحی لوزه | زن استرالیایی با عمل جراحی لهجه ی جدید پیدا کرد

زنی استرالیایی پس از عمل لوزه اش متوجه شد لهجه ی ایرلندی پیدا کرده، آن هم در حالی که هرگز به این کشور نرفته است.

عمل جراحی لوزه   |  زن استرالیایی با عمل جراحی لهجه ی جدید پیدا کرد

انجی مکین دو روز پس از قرار گرفتن تحت عمل جراحی لوزه ویدئویی از خود در حساب تیک تاکش منتشر کرد و از اینکه فهمیده بود دیگر به لهجه ی استرالیایی صحبت نمی کند، شوکه بود.

او در شرح ویدئوی خود نوشته بود: «دیروز با لهجه ی ایرلندی از خواب بیدار شدم و فکر کردم دارم از یک خواب عجیب و غریب بیدار می شوم. ولی نه، من دیگر لهجه ی استرالیایی ندارم.»

مکین بعد از دو هفته تحقیق و ملاقات با پزشکان، معتقد است به «سندرم لهجه خارجی» (Foreign Accent Syndrome) دچار شده است، حالتی که معمولاً بر اثر یک آسیب مغزی رخ می دهد و باعث می شود فرد لهجه ی طبیعی خود را از دست دهد.

از زمان کشف این سندرم در سال ۱۹۰۷ تاکنون تنها ۱۰۰ مورد از آن گزارش شده است.

انجی مکین که تغییراتی که طی دو هفته در او رخ داده را ثبت کرده، نشان داده است که هر چه بیشتر بهبودی می یابد لهجه ی ایرلندی اش هم قوی تر می شود.

۸ روز بعد از جراحی بود که سر و کله ی لهجه ی جدید پیدا شد، امری که حتی پزشکان هم توضیحی برایش نداشتند.

به ادعای مکین، با ماندگار شدن لهجه ی جدید، او باز هم به بیمارستان رفت و با پزشکش صحبت کرد اما به او گفتند کاری نکند و صبر کند تا بدنش ترمیم شود.

او روز دوم گفت: «امروز صبح از خواب بیدار شدم و دیدم دارم با لهجه ی استرالیایی حرف می زنم. به یکی از دوستانم زنگ زدم و او هم تأیید کرد که لهجه ی استرالیایی ام برگشته ولی وقتی داشتم تلفنی صحبت می کردم، بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه متوجه شد لهجه ام دوباره ایرلندی شده.»

«نمی دانم چه کار کنم. مورد خیلی خاصی است. حتی تلاش هم نمی کنم. کاملاً گیج شده ام. امروز صبح که از خواب بیدار شدم فکر کردم لهجه ایرلندی ام دارد از بین می رود.»

مکین روز بعد گفت دیگر هیچ اثری از لهجه ی استرالیایی اش باقی نمانده و لهجه اش کاملاً ایرلندی شده است.

«هنوز هم نمی توانم باور کنم که دیروز با لهجه ی ایرلندی از خواب بیدار شدم. تا به حال به ایرلند نرفته ام. در استرالیا بزرگ شده ام. دیگر لهجه ی استرالیایی ندارم.»

مکین ۹ روز پس از پی بردن به تغییر لهجه اش، ویدئوی دیگری در حساب تیک تاک خود منتشر کرد و گفت لهجه ی ایرلندی اش دیگر آنقدرها «غلیظ» نیست اما هنوز بسیار ناراحت است.

او در ویدئوی خود گفت: «از جهت اینکه چه برخوردی با این مسأله داشته ام، قطعاً هنوز در مرحله ی سوم سوگواری هستم و دو روز قبلی خوب نگذشت.»

او در آخرین ویدئوی خود گفته: «بله می دانم که به رسیدگی پزشکی نیاز دارم و باید پیش دکتر بروم اما حتی این هم سخت است که آدم مناسبی پیدا کنم که مرا ببیند و بگوید که مشکل چیست و مرا به خود قبلی ام برگرداند.»

مکین می گوید یک متخصص تغذیه پیدا کرده که تخصصش توانبخشی بیماران سکته مغزی است و مایل است او را ببیند و به تشخیص مشکلش کمک کند. این متخصص ابتلای مکین به سندرم لهجه خارجی را تأیید نکرده است.

برخی از کاربران مکین را به دروغ پردازی متهم کردند اما او با عصبانیت این ادعا را رد کرد و گفت امیدوار است «دیگران از تجربه ی او درس بگیرند.»

او در جواب یکی از منتقدانش گفت: «متأسفانه این داستان ساختگی نیست. امیدوارم لهجه ی استرالیایی ام برگردد چون بیست سال لهجه ام همین بوده.»

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه